Overslaan en naar de inhoud gaan

CD’s en DVD’s gaan de weg van de LP

Het eind van de fysieke media nadert, zegt onderzoeksbureau Forrester. In de strijd tegen de piraterij met file-sharing, gaan muziek- en…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Er komt een enorme machtsverschuiving in de mediawereld, aldus Josh Bernoff, analist bij Forrester. Entertainment-bedrijven die zich alleen maar met de korte termijn bezig houden – het bestrijden van piraterij – gaan het verliezen. On-demand diensten hebben de toekomst; cd, dvd en andere fysieke mediavormen raken uit de tijd.

related partner content for mobile comes here

In de komende negen maanden komen er tenminste 10 Windows-based muziekdiensten zoals Apple iTunes Music Store en MusicMatch, die legale alternatieve bieden voor het illegale file-sharing. Volgend jaar gaat de online muziekverkoop voor tenminste een half miljard extra omzet zorgen. Consumenten raken steeds vertrouwder met de nieuwe technologie, waardoor de opmars straks echt een vlucht kan nemen.
Ondertussen heeft de filmindustrie de kans om van de muziekindustrie te leren. Illegale film downloads zijn ook aan een opmars bezig, maar deze loopt zo’n drie jaar achter bij de muziekindustrie.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in