Overslaan en naar de inhoud gaan

Organische groei Henkel tweede kwartaal

Henkel, eigenaar van merken als Persil, Fa, Schwarzkopf heeft in het tweede kwartaal van 2011 een verkoopgroei laten zien van 1,6 procent…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Henkel zegt zelf alle productcategorieën hebben bijgedragen aan de groei en ondanks de hogere hogere grondstofprijzen en de onzekere markten is de winst in alle sectoren toegenomen. Henkel schrijft dit toe aan verhoogde verkoopprijzen, de sterke merken en de innovaties.

related partner content for mobile comes here

Laundry & Home Care kende een organische groei van 3,7 procent. Ondanks een inkrimping van de relevante markten, liet het toch een volumegroei zien van 2,9 procent en was er een prijseffect van 0,8 procent in vergelijking het hetzelfde kwartaal afgelopen jaar.
Oost-Europa en Afrika/Het Midden-Oosten lieten de sterkste groei zien, hoewel niet alle markten al hersteld zijn van de onrusten begin dit jaar.

Cosmetics/Toiletries had een organische groei van 5,4 procent in het tweede kwartaal van 2011 en veroverde ook nieuw marktaandeel, mede vanwege nieuwe innovaties. De verkoopprijs van de producten uit deze categorie is ook gestegen. Markt groeide vooral in Oost-Europa, Afrika/Midden-Oosten, latijns-Amerika en Azië.

De productcategorie Adhesive Technologies kende een organische groei van 8,9 procent. Ook hier zijn de markten in Afrika/Midden-Oosten, Oost-Europa, en Azië voornamelijk verantwoordelijk voor de groei.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in