Organische groei Henkel tweede kwartaal
Henkel zegt zelf alle productcategorieën hebben bijgedragen aan de groei en ondanks de hogere hogere grondstofprijzen en de onzekere markten is de winst in alle sectoren toegenomen. Henkel schrijft dit toe aan verhoogde verkoopprijzen, de sterke merken en de innovaties.
Laundry & Home Care kende een organische groei van 3,7 procent. Ondanks een inkrimping van de relevante markten, liet het toch een volumegroei zien van 2,9 procent en was er een prijseffect van 0,8 procent in vergelijking het hetzelfde kwartaal afgelopen jaar.
Oost-Europa en Afrika/Het Midden-Oosten lieten de sterkste groei zien, hoewel niet alle markten al hersteld zijn van de onrusten begin dit jaar.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaCosmetics/Toiletries had een organische groei van 5,4 procent in het tweede kwartaal van 2011 en veroverde ook nieuw marktaandeel, mede vanwege nieuwe innovaties. De verkoopprijs van de producten uit deze categorie is ook gestegen. Markt groeide vooral in Oost-Europa, Afrika/Midden-Oosten, latijns-Amerika en Azië.
De productcategorie Adhesive Technologies kende een organische groei van 8,9 procent. Ook hier zijn de markten in Afrika/Midden-Oosten, Oost-Europa, en Azië voornamelijk verantwoordelijk voor de groei.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid