Overslaan en naar de inhoud gaan

(Onderzoek) Gepersonaliseerde online marketing

Veertig procent van de consumenten koopt meer van retailers die hen persoonlijk benaderen. Vooral een persoonlijke e-mail doet het goed,…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dit blijkt uit een onderzoek van MyBuys en de e-tailing group. Cross-channel, customer-centric marketing (aka personalized marketing) in de vorm van aanbiedingen op maat vergroot de koopbereidheid, de betrokkenheid en verhoogt de verkoop.

related partner content for mobile comes here

Van de meer dan 1100 ondervraagde consumenten zegt 40 procent meer te kopen van retailers als ze een passende aanbod via e-mail ontvangen en 39 procent zegt meer te kopen van retailers die online aanbiedingen op maat doen. Deze persoonlijke aanbiedingen zijn gebaseerd op shop- en browsegedrag.

Verkoopcijfers van MyBuys database van 250 miljoen shoppers bevestigen de conclusies, customer-centric marketing zorgt voor een verhoging van 25 procent in de totale online sales en 300 procent in customer lifetime value.

Uit het rapport ‘Engage Consumers & Increase Buyer Readiness’ blijkt dat het vinden van het goede product voor de goede prijs nog steeds bepalend is. Gepersonaliseerde promotie e-mails en op maat gemaakte online advertenties kunnen hier naartoe leiden.

Consumenten worden zich er tevens steeds bewuster van dat ze op een persoonlijke manier worden benaderd op basis van hun aankoop- en browsegedrag. Ten opzichte van een half jaar geleden is 13 procnet meer zich bewust hiervan. Ook de impact van deze persoonlijke marketing op consumenten groeit, zoals valt te lezen in onderstaande tabel.

Data sharing

Consumenten begrijpen dat retailers hun persoonlijke data nodig hebben om hun aanbiedingen op maat te kunnen bieden. Meer dan vijftig procent van de consumenten wil informatie delen om zo retailers de kans te geven hun (online) winkelervaring te verbeteren.

Als consumenten toch niet van het gepersonaliseerde aanbod gebruik maken is dit omdat ze nog in de verkenningsfase zitten of omdat de techniek het laat afweten en het moeilijk is producten te vinden. Ze zoeken hun heil dan op Amazon of gaan naar zoekmachines.

De resultaten zijn gebaseerd op 1108 consumenten die minimaal vier keer online hebben gewinkeld afgelopen jaar en daarbij minimaal 250 dollar hebben uitgegeven.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in