Sorrell: Twitter is geen reclamemedium
Sorrell deed zijn uitspraak in een interview met Harvard Business Review.
Sorrell zegt over Twitter:
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen Huis'I’m going to get myself shot again. I think it’s a PR medium. Again, it’s very effective word of mouth. If you look at the Olympics in London, the big winner was Twitter. It wasn’t Facebook. It wasn’t even Google. We did analyses of the Twitter feeds every day, and it’s very, very potent. But—and this is the old fart speaking—I think because it’s limited in terms of number of characters, it reduces communication to superficialities and lacks depth.'
Sorrell doet zijn uitspraken een week nadat Twitter zijn nieuwe reclame-api heeft gelanceerd. Ook Facebook is in de ogen van Sorrell geen reclamemedium, Facebook legt het af tegen Google. 'Een nummer 1 ranking in Google is veel belangrijker.' Wel ziet Sorrell Facebook als een belangrijk medium voor branding. Mobile advertising noemt de WPP-voorman op dit moment nog prehistorisch.
Overigens zegt de WPP-topman zich niet zozeer zorgen te maken over technologie, maar is hij eerder bezig met de grote wereldwijde geografische verschuivingen.
'Myanmar suddenly drops out of the skies—60 million people, right? A mini-Vietnam. We have to move quickly to capitalize on that, so we acquire an agency there. What if North Korea went that way, or Cuba? I worry more about what we can do in the scores of Chinese cities that have over a million people.'
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid