Overslaan en naar de inhoud gaan

Sorrell: Twitter is geen reclamemedium

Twitter is een oppervlakkig PR-medium, geen reclamemedium, zegt sir WPP-voorzitter Martin Sorrell.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Sorrell deed zijn uitspraak in een .

related partner content for mobile comes here

Sorrell zegt over Twitter:

'I’m going to get myself shot again. I think it’s a PR medium. Again, it’s very effective word of mouth. If you look at the Olympics in London, the big winner was Twitter. It wasn’t Facebook. It wasn’t even Google. We did analyses of the Twitter feeds every day, and it’s very, very potent. But—and this is the old fart speaking—I think because it’s limited in terms of number of characters, it reduces communication to superficialities and lacks depth.'

Sorrell doet zijn uitspraken een week nadat Twitter zijn heeft gelanceerd. Ook Facebook is in de ogen van Sorrell geen reclamemedium, Facebook legt het af tegen Google. 'Een nummer 1 ranking in Google is veel belangrijker.' Wel ziet Sorrell Facebook als een belangrijk medium voor branding. Mobile advertising noemt de WPP-voorman op dit moment nog prehistorisch.

Overigens zegt de WPP-topman zich niet zozeer zorgen te maken over technologie, maar is hij eerder bezig met de grote wereldwijde geografische verschuivingen.

'Myanmar suddenly drops out of the skies—60 million people, right? A mini-Vietnam. We have to move quickly to capitalize on that, so we acquire an agency there. What if North Korea went that way, or Cuba? I worry more about what we can do in the scores of Chinese cities that have over a million people.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in