Overslaan en naar de inhoud gaan

Een loodzware commercial

UPC vroeg mij zo’n tien jaar geleden of ik misschien ‘alles-in-één’ bij ze af wilde nemen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

‘Triple play’ heette het toen nog heel modern. Dat leek me wel handig; TV, internet en telefonie bij één provider. Met één factuur en één helpdesk. Nu moet ik zeggen dat ik UPC vaak vervloekt heb, maar overstappen leek me altijd net te veel gedoe. En als er één merk is dat mij in al die jaren niet heeft kunnen overhalen om dat toch te doen, dan is het Ziggo wel met haar meest recente commercial.

related partner content for mobile comes here

Ziggo heeft namelijk tegenwoordig ook een “alles-in-1” abonnement. Althans, ongetwijfeld hebben ze dat al een tijdje, maar sinds kort adverteren ze er ook mee. Maar Ziggo’s abonnement is niet zomaar een abonnement; het is superzwaar! Dat betekent natuurlijk dat je er van alles mee kunt. Zo staat zwaar bijvoorbeeld voor de hoeveelheid Mb’s die razendsnel door je kabel gieren. Ergens in de vertaling van klant naar bureau lijkt er echter iets misgegaan te zijn.

Om duidelijk te maken dat Ziggo’s alles-in-1 abonnement veel meer is dan televisie, internet en bellen, hebben ze ‘zwaar’ net iets te letterlijk genomen. Superzwaar betekent in de commercial van Ziggo namelijk loodzwaar. Zo zwaar dat er een hele verhuiswagen bij komt kijken om het bij je aan huis te brengen. En zo zwaar zelfs dat het vier man kost om het bij je over de drempel te tillen. En alsof dat nog niet zwaar genoeg is, is het abonnement ook zwaar genoeg om je TV meubel in tweeën te doen breken.

Ik ben echt razend benieuwd wat er in de creatieve briefing stond. Wellicht iets in de trant van; “De meeste concurrenten laten in hun beeldtaal zien hoe makkelijk alles-in-één voor de consument is en hoeveel mogelijkheden het biedt. Ook wordt vaak het gemak van switchen onder de aandacht gebracht. Om op te vallen in deze competitieve markt van gemak en snelheid gaan we daarom compleet het tegenovergestelde laten zien. Met een onaantrekkelijke look and feel wordt Ziggo hét merk dat staat voor zwaar, lastig en langzaam.”

Ik heb geprobeerd om het anders te zien. Om goed naar de voice-over te luisteren die echt heel vriendelijk vertelt dat je het ook op je tablet kunt consumeren en dat je toegang hebt tot 1000 films en series. Maar met geen mogelijkheid lukt het mij om iets anders te denken bij het zien van deze commercial dan: ‘als ik iets niet in huis ga halen dan is het wel alles-in-1 van Ziggo’.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in