Overslaan en naar de inhoud gaan

(Onderzoek) Chinezen vinden merken belangrijker

Merken worden belangrijker in de Chinese markt, nu Chinese consumenten bij hun aankopen steeds meer letten op branding. Zo stelt Millward…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het nummer 1-merk in de top50 waardevolste Chinese merken is –net als vorig jaar- China Mobile. Het merk heeft een merkwaarde van 50,589 miljoen dollar. Nummers 2 en 3 zijn respectievelijk ICBC en China Construction Bank.

related partner content for mobile comes here

Chinese technologiemerken groeien sterk, aldus de onderzoekers, en Chinese consumenten spenderen meer tijd en geld aan digitale en mobiele merken. Chinese zoekmachines Baidu en Tencent staan op een 4e en 5e plek.

Opvallende merken: Septwolves (mode voor mannen, zie afbeelding), dat het afgelopen jaar een merkwaardestijging van 40 procent noteerde. De merkwaarde van Hainan Airlines groeide met 23 procent, ondanks het feit dat de categorie waarin dit merk zich bevindt, 22 procent daalde.

Chinese merken Lenovo, Tencent en Haier versterken daarnaast ook hun invloed over de grenzen.

Volgens de onderzoekers worden merken voor Chinese consumenten steeds belangrijker, en spelen ze een groeiende rol in de aankoopbeslissingen. Dat betekent dat er kansen liggen voor bedrijven als ze investeren in hun merken, aldus Millward Brown. Merken zouden met speciale strategieën moeten komen om bijvoorbeeld een groter merk te worden in de steden, of een kleiner merk in de grote stedelijke agglomeraties.

De totale waarde van de Top 50 merken daalde dit jaar overigens met 1,6 procent, naar een bedrag van 320,224 miljoen dollar, vergeleken met vorig jaar.

In dit onderzoek is gekeken naar financiële- en bedrijfsresultaten, en zijn 35.000 Chinese consumenten ondervraagd.

Bron: Marketing Week

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in