Overslaan en naar de inhoud gaan

Effie uitgelicht: Unox Boeren Scharrelrookworst

Gisteravond was ik bij de Effie-prijsuitreiking in de Amsterdam Convention Factory. Er waren dit keer 41 inzendingen, en er werden 14…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Bol.com en Etcetera ontvingen de gouden Effie voor de case ‘ het vliegwiel van de beste winkel van Nederland’. Bol.com is immers binnen een paar jaar uitgegroeid tot een heel sterk merk en een begrip als het gaat om e-commerce in Nederland. 'Bijna niemand weet nog dat de letters BOL voor Bertelsmann Online stonden, en dat bedoel ik positief', aldus juryvoorzitter Frank Heemskerk in de van deze week. Alle prijswinnaars kun je terugvinden op .

related partner content for mobile comes here

De case die mij dit jaar echter het meest is bijgebleven, is de Unox Boeren Scharrelrookworstcampagne (Unilever en TBWA/Neboko). Deze case won gisteren een bronzen Effie, maar het is ook gewoon een heel mooi marketingverhaal.

We hadden in mei van dit jaar in Tijdschrift voor Marketing een interview met de productmanager van Unox, Marieke Bos.

Bos vertelde hoe ze in korte tijd heeft ingegrepen in de keten om diervriendelijker vlees in de rookworst te krijgen. lees je wat ze daar allemaal voor heeft moeten doen (pdf te downloaden als je je als lid geregistreerd hebt op Molblog).

Het is namelijk niet makkelijk om in korte tijd aan veel diervriendelijk vlees te komen, aldus Bos, al helemaal niet als de nieuwe rookworst een verkoopsucces blijkt...

Dat was mede de schuld van TBWA/Neboko, die de taak had om de rookworsten met 2 Beter Leven-sterren (die toch een paar dubbeltjes duurder zijn dan de reguliere worsten), aan de man/vrouw te krijgen.

Alhoewel de creatieven van TBWA in het voortraject heel wat varkentjes hadden geknuffeld, werd besloten om in deze campagne geen varkens te gebruiken. Want Nederlanders eten graag worst, maar nog steeds willen ze niet zien wat er in zo’n worst zit. Maar we hebben wel weer iets met boeren...

De commercial scoorde uiteindelijk boven gemiddeld op alle parameters. En Marieke Bos won afgelopen juni ook nog eens onze . Al met al een prima jaar voor Unox.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in