GroupM stelt forecast 2013 naar beneden bij


Met name de slechte Amerikaanse en Europese economieën zijn debet aan de lagere verwachtingen naar GroupM. De bijgestelde cijfers staan in het 'This Year, next year'-rapport van GroupM. Daarin staat ook dat de reclamebestedingen in 2012 uitkomen op 508 miljard dollar, een stijging van 4,6% ten opzichte van 2011.
Europa is de grootste vertragende factor in de groei; de bestedingen in de Eurozone periphery (Griekenland, Ierland, Italie, Portugal en Spanje) dalen dit jaar zo'n 15%. West-Europa daalt in totaal 2,6%, terwijl Rusland en Turkije het leeuwendeel van de groei tot hun rekening nemen. Adam Smith, GroupM's Future Director: 'West-Europa neemt nu 20% van de wereldwijde reclamebestedingen voor zijn rekening, dat is een daling van 30% ten opzichte van 1999. Ik verwacht dat het in 2017 verder is gedaald naar 17%.'
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS
Digital
De groei in digitale media zet door volgens het rapport; dit jaar groeien de bestedingen met 16% naar 99 miljard dollar, volgend jaar met 15% naar 114 miljard. Dit houdt in dat 21,4% van de totale bestedingen in 2013 naar digital gaat. Ter vergelijking: 43% van de budgetten gaat in 2012 naar tv. Smith: 'Dit is een piek, andere schermen beginnen meer tijd te claimen van consumenten.'
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid