Overslaan en naar de inhoud gaan

GroupM stelt forecast 2013 naar beneden bij

GroupM stelt de verwachtingen voor de wereldwijde reclamebestedingen voor 2013 naar beneden bij van 5,3 naar 4,5%.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Met name de slechte Amerikaanse en Europese economieën zijn debet aan de lagere verwachtingen naar GroupM. De bijgestelde cijfers staan in het 'This Year, next year'-rapport van GroupM. Daarin staat ook dat de reclamebestedingen in 2012 uitkomen op 508 miljard dollar, een stijging van 4,6% ten opzichte van 2011.

related partner content for mobile comes here

Europa is de grootste vertragende factor in de groei; de bestedingen in de Eurozone periphery (Griekenland, Ierland, Italie, Portugal en Spanje) dalen dit jaar zo'n 15%. West-Europa daalt in totaal 2,6%, terwijl Rusland en Turkije het leeuwendeel van de groei tot hun rekening nemen. Adam Smith, GroupM's Future Director: 'West-Europa neemt nu 20% van de wereldwijde reclamebestedingen voor zijn rekening, dat is een daling van 30% ten opzichte van 1999. Ik verwacht dat het in 2017 verder is gedaald naar 17%.'

Digital
De groei in digitale media zet door volgens het rapport; dit jaar groeien de bestedingen met 16% naar 99 miljard dollar, volgend jaar met 15% naar 114 miljard. Dit houdt in dat 21,4% van de totale bestedingen in 2013 naar digital gaat. Ter vergelijking: 43% van de budgetten gaat in 2012 naar tv. Smith: 'Dit is een piek, andere schermen beginnen meer tijd te claimen van consumenten.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in