Overslaan en naar de inhoud gaan

Boodschap Movember ondergesneeuwd door commercie

Het doel van Movember is aandacht vragen voor prostaatkanker. Maar die boodschap dreigt te worden ondergesneeuwd door het succes van…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het Britse bureau Precise analyseerde de Britse campagne. Minder dan 10 procent van de social media mentions over Movember was gerelateerd aan de gezondheidsboodschap van de campagne.

related partner content for mobile comes here

In slechts 17 procent van de blogposts tussen 1 en 125 november werd gesproken over fondsenwerving en donaties.

Het doel van Movember is om awareness te creëren en geld in te zamelen voor onderzoek naar prostaatkanker. De Britse opbrengsten gaan naar Prostate Cancer UK.

De social media mentions stegen – in vergelijking met 2011 - met 111 procent tussen 1 en 25 november, naar 1,6 miljoen mentions. De groei is eruit, zo lijkt het: in 2011 was de groei nog 189 procent, en maar liefst 741 procent het jaar ervoor. Volgens de onderzoekers kan dit betekenen dat de alsmaar groeiende commercialisatie een negatieve impact heeft op het sentiment rondom Movember.

De ‘vrienden van Movember’, onder wie Gillette, konden rekenen op weinig aandacht. De associatie van de merken met Movember werd ook vaak negatief beoordeeld.

Precise telde bijna 70.000 blogposts in Groot-Brittannië op 1 november, en een dagelijks gemiddelde van 11.000 mentions. Beroemde supporters als Michael Owen, Stephen Fry, Ricky Gervais, Alan Carr, Jamie Oliver en Richard Branson zorgden voor veel aandacht in social media.

Volgens de onderzoekers komt de boodschap van Movember niet meer goed door vanwege de toenemende commercie, en zijn er tekenen dat het publiek zich hierdoor afkeert van Movember. De onderzoekers adviseren dan ook om volgend jaar de wortels weer op te zoeken en meer aandacht te geven aan het originele doel van de snorrenbeweging.

Bron:

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in