Onderzoek: '40% van Europese smartphone gebruikers ontdekken apps via Word to Mouth'
Merken willen uiteraard graag dat hun app tussen die meer dan 1 miljoen bestaande apps opvalt middels advertising en seo optimalisatie. Volgens Forrester analyst Thomas Husson is de App Store optimalisatie en mobile advertising echter niet voldoende: "influence the influencers and integrate social features, go back to marketing basics, and deliver best-of-breed user experiences", Even if you could crack the Apple App Store ranking algorithm, you would still have to deliver a differentiated experience to maintain your app in the list of top 50 or top 100 applications. The use of advanced analytics and push notifications to maintain the quality of the app over time is key."
Enkele interessante facts uit dit onderzoek zijn:
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen Huis- Het Mobile app gebruik in Europa is het laatste jaar hard gegroeid. 40% van de online Europese consumenten met een mobiele telefoon, gebruiken minimaal 1x per week een app (in Zweden is dit zelf 56%). 29% doet dit zelfs dagelijks.
- 6 van de 10 Europese iPhone of Android app gebruikers ontdekken hun apps via het browsen door de app store. De categorieen "top rated" en "most popular" in de app stores worden meer gebruikt door iOS gebruikers dan Android gebruikers.
- 24% van de Europese app gebruikers ontdekken hun apps via een zoekmachine of via mobiel browsen.
Het volledige rapport "Mobile App Discovery: Best Practices To Promote Your App" is hier te downloaden.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid