Communicatie Poll: interview met PWA en Máxima


Vijf miljoen mensen keken naar het interview met het aanstaande koninklijk paar. Het vraaggesprek was zoals je kon verwachten: twee keurig knikkende interviewers die netjes hun weinig opzienbarende vragen stelden. De aanstaande koning mocht aan zijn statuur werken.
Op de sociale media was veel kritiek op deze aanpak te lezen: de vorm is gedateerd en doet de journalistiek geen recht. Daarom de stelling: De RVD kan voortaan beter zelf het interview met het koninklijk paar doen. Wat vindt u?
Eens, zo’n quasi-journalistiek toneelstukje doet koning en journalisten geen goed.
Oneens, dit is een goede wijze om de nieuwe koning te leren kennen. 5 miljoen kijkers bewijzen dat.
Ga naar de rechter kolom van de site en stem.
Creatief solliciteren
De stelling van vorige week ging over creatief solliciteren. ‘Opvallen bij het solliciteren doe je met een mooi CV en een steengoede brief. Een creatieve sollicitatie helpt geen zier!’
‘Eens,’ vonden 50 van de 112 stemmende bezoekers. ‘Grappig bedoelde creativiteit kan zelfs tegen je werken.’
‘Oneens,’ zeiden de overige 62, ‘een goede communicatieprofessional is creatief, en moet dat in CV en brief laten zien.’
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid