Mannen shoppen meer mobiel dan vrouwen
Volgens de onderzoekers helpt mobiele technologie zelfs het stereotype van de man die een hekel heeft aan shoppen, om te buigen. Volgens Kantar’s Global TGI Index zijn mannen in zowel de ontwikkelde als opkomende markten geinteresseerder in mcommerce dan vrouwen.
In sommige gevallen zijn mannen meer dan twee keer zoveel geneigd om een mobiele aankoop te doen dan vrouwen. In Duitsland koopt 5 procent van de mannen weleens mobiel, tegenover 1,9 procent van de vrouwen.
Vacatures
Senior communicatie adviseur / Woordvoerder
Ministerie van Klimaat en Groene GroeiContentredacteur
Provincie UtrechtConcern communicatieadviseur
Gemeente AltenaVooral Amerikaanse mannen kopen mobiel, 15,9 procent, maar dat geldt ook voor Amerikaanse vrouwen (13,3 procent).
In Groot-Brittannië liggen de percentages op 12 procent (mannen) en 10.3 procent (vrouwen), in Australia op respectievelijk 9.5 procent en 9.2 procent.
Zuid-Afrika: mannen 4,7 procent, vrouwen 2,5 procent.
Frankrijk en Brazilië laten bijna identieke cijfers zien: Brazilië resp. 2.3 procent en 1.7 procent, in Frankrijk resp. 2.2 procent en 1.7 procent.
Frankrijk en Brazilië zijn daarnaast illustratief voor een andere uitkomst binnen het onderzoek: shoppers zijn makkelijk(er) te verleiden tot een impulsaankoop. In Frankrijk zegt 13 procent van de mobiele shoppers dat ze geneigd zijn te spenderen zonder erbij na te denken. Voor de algemene shopper ligt dat percentage op 6 procent.
In Brazilië liggen die percentages respectievelijk op maar liefst 36 en 29 procent.
‘Retail ondergaat een revolutie dankzij de smartphone, en de daaruit voortvloeiende winkelapps en mobiele websites’, aldus Polly Christie, senior global accountmanager bij Kantar Media Global TGI. ‘Consumenten hebben het nu voor het zeggen, en retailers zullen vernieuwde insights moeten gebruiken om zich ervan te verzekeren dat hun aanbod echt gefocust is op de consument.’
Bron: Warc
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid