Overslaan en naar de inhoud gaan

Mannen shoppen meer mobiel dan vrouwen

Mannen shoppen meer dan vrouwen via hun mobiele telefoons. Aldus onderzoek van Kantar Media.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Volgens de onderzoekers helpt mobiele technologie zelfs het stereotype van de man die een hekel heeft aan shoppen, om te buigen. Volgens Kantar’s Global TGI Index zijn mannen in zowel de ontwikkelde als opkomende markten geinteresseerder in mcommerce dan vrouwen.

related partner content for mobile comes here

In sommige gevallen zijn mannen meer dan twee keer zoveel geneigd om een mobiele aankoop te doen dan vrouwen. In Duitsland koopt 5 procent van de mannen weleens mobiel, tegenover 1,9 procent van de vrouwen.

Vooral Amerikaanse mannen kopen mobiel, 15,9 procent, maar dat geldt ook voor Amerikaanse vrouwen (13,3 procent).

In Groot-Brittannië liggen de percentages op 12 procent (mannen) en 10.3 procent (vrouwen), in Australia op respectievelijk 9.5 procent en 9.2 procent.
Zuid-Afrika: mannen 4,7 procent, vrouwen 2,5 procent.

Frankrijk en Brazilië laten bijna identieke cijfers zien: Brazilië resp. 2.3 procent en 1.7 procent, in Frankrijk resp. 2.2 procent en 1.7 procent.

Frankrijk en Brazilië zijn daarnaast illustratief voor een andere uitkomst binnen het onderzoek: shoppers zijn makkelijk(er) te verleiden tot een impulsaankoop. In Frankrijk zegt 13 procent van de mobiele shoppers dat ze geneigd zijn te spenderen zonder erbij na te denken. Voor de algemene shopper ligt dat percentage op 6 procent.

In Brazilië liggen die percentages respectievelijk op maar liefst 36 en 29 procent.

‘Retail ondergaat een revolutie dankzij de smartphone, en de daaruit voortvloeiende winkelapps en mobiele websites’, aldus Polly Christie, senior global accountmanager bij Kantar Media Global TGI. ‘Consumenten hebben het nu voor het zeggen, en retailers zullen vernieuwde insights moeten gebruiken om zich ervan te verzekeren dat hun aanbod echt gefocust is op de consument.’

Bron: Warc

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in