Overslaan en naar de inhoud gaan

NS wordt online verreweg het meest #gefailed

De populariteit van Twitter neemt met de dag toe, daar kunnen we inmiddels niet meer omheen. Uit onderzoek van ComScore bleek eind april…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De populariteit van Twitter neemt met de dag toe, daar kunnen we inmiddels niet meer omheen. Uit onderzoek van ComScore bleek eind april reeds dat in Nederland een in gebruik is waar te nemen. Naast het selecte gezelschap dat Twitter al langer wist te vinden weet nu ook de massa meer en meer raad met dit microblog. Dit zien we terug in de cijfers.

related partner content for mobile comes here

Steeds meer gebruikers zien de kracht van het kanaal om hun onvrede te uiten over verschillende organisaties op producten. De veelgebruikte term neemt in populariteit toe wijst mijn analyse voor uit. In de eerste helft van 2011 werden ruim 400.000 uitgedeeld met een gemiddelde van ruim 67.000 stuks per maand.

Onze absolute frustratie nummer één zijn de (n=19.988), een frustratie waar geen andere organisatie aan kan tippen. Nummer twee (n=8.610) komt nog enigszins in de buurt maar nummer drie tot en met vijf krijgen slechts een fractie aan fails om de oren. Opvallend om te zien is dat niet alleen de NS het zelf online zwaar te verduren heeft, ook de is een grote bron van ergernis. Fyra vinden we terug op plaats 9 met een kleine 1500 fails (n=1.435).

Grootste klager in ons land is het Twitteraccount van klachtenwebsite . De website met als doel te bemiddelen tussen consument en organisatie heeft namens de gebruikers ruim 10.000 fails uitgedeeld. De tegenwoordig ‘’ hetende website wordt niet alleen gevonden door de consument ook de organisaties kunnen niet om het platform heen. Van de 5 meest genoemde organisaties bieden KPN en UPC volgens deze website een relatief hoog oplossingspercentage terwijl aanvoerders NS en T-mobile niet worden genoemd. Zo hebben nog niet alle webcareteams of organisaties hun weg gevonden naar deze site.

De cijfers van de eerste helft van 2011 tonen geen grootse veranderingen. Wel is een gestage toename in fails waar te nemen. Twitter wordt meer en meer gebruikt om contact te zoeken met en frustratie te uiten over verschillende organisaties. Deze werkwijze lijkt tot nu toe deels zijn vruchten af te werpen.

Yoshi Tuk / ">

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in