Overslaan en naar de inhoud gaan

NS en N=5 lanceren app met augmented reality en motion tracking

NS Kidsapp laat kinderen de hoofdrol spelen in hun eigen interactieve speelfilm.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

NS en N=5 lanceren de gratis waarin de monstertjes Oei en Knoei kinderen en hun ouders opdrachten laten uitvoeren in en rond de trein. ‘Met de nieuwe NS KidsApp maak je voor kinderen elk treinavontuur nog avontuurlijker’, zegt Claudia Zwitser, Communicatiemanager van NS Reizigers. Via de app kunnen verschillende scènes worden opgenomen, dankzij augmented reality en motion tracking.

related partner content for mobile comes here

Als alle opdrachten zijn voltooid, worden alle video’s samengevoegd door de app, inclusief gepersonaliseerde begin- en aftiteling met naam en bestemming. Hierdoor ontstaat een film waarin kinderen de hoofdrol spelen met Oei en Knoei. ‘Op basis van insights uit onderzoek kijken hoe je de customer journey van de doelgroep nog leuker kunt maken; met vernieuwende technologische toepassingen. Dat is voor mij reclame maken anno nu’, zegt Joris Gruiters, Strategy Director N=5.

De video kan worden gedeeld via social media met de hashtag . De leukste films zijn te zien op de stationsschermen op grote stations als Amsterdam CS, Rotterdam CS en Utrecht CS. Daarnaast maken inzenders kans op een treinreis naar keuze voor het hele gezin.

Voor de app is een samenwerking aangegaan met kinderzender Nickelodeon en verschillende online influencers met een focus op ouders. Daarnaast is de campagne te zien in bioscopen tijdens kindermatinee, via mobile, outdoor en als tag-on bij de huidige NS tv-commercial.

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in