Overslaan en naar de inhoud gaan

Onderzoek: online folder converteert even goed als papieren folder

Milieu is belangrijkste reden voor boodschappers om te kiezen voor online folders.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Online folders zetten net zo vaak aan tot aankoop als de papieren variant. Dit blijkt uit van Reclamefolder.nl, uitgevoerd door TNS NIPO, naar de effectiviteit van reclamefolders, in opdracht van Reclamefolder.nl. Wie de beste conversie wil, kan het beste beide middelen inzetten. Van de consumenten die zowel een papieren als online folder heeft gelezen, koopt 47 procent iets. 

Milieuoverwegingen zijn de belangrijkste reden om te kiezen voor e online folder  (67 procent), gevolgd door het argument dat een online folder altijd bij de hand is om te lezen (56 procent). Ook consumenten die alleen papieren folders lezen, maar openstaan voor de stap naar online, noemen milieuvriendelijkheid als de belangrijkste reden.

related partner content for mobile comes here

Uit het onderzoek blijkt dat 92 procent van de boodschappers &;wel eens&; een folder leest, hetzij op papier of online. Daarvan leest 14 Procent alleen online folders. Vooral jongeren en hoger opgeleiden lezen online folders. Van alle respondenten leest bijna een kwart leest het liefst een online folder via een folderapp, onder jongeren (18 tot 32 jaar) is dit 32 procent. 

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in