Overslaan en naar de inhoud gaan

Hillary Clinton maakt slim gebruik van Snapchat in Amerikaanse verkiezingscampagne

Een uitstekend middel om te verenigen én te bashen
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Snapchat werd in  2011 gelanceerd, het jaar voorafgaand aan de herverkiezing van Barack Obama. Destijds moest het jongste sociale medium zijn plek nog veroveren en speelde het geen rol in de campagnes voor de presidentsverkiezing.

related partner content for mobile comes here

Dat is nu wel anders, blijkt uit een artikel op . Vooral het campagneteam van Hillary Clinton maakt slim gebruik van Snapchat. 

Het kocht een speciaal Snapchat-filter voor de endorsement van Bernie Sanders voor Clinton om het einde van de rivaliteit tussen beiden te benadrukken. Het ging om een geofilter, waarmee de overlays voor foto’s en video’s alleen op de locatie te zien zijn.

 

Clintons eigen Snapchat-account bood een kijkje achter de schermen van de bijeenkomst. 

Het  campagneteam van Clinton mag ook graag pesten met Snapchat. In mei gebruikte het een  geofilter en richtte dat op een bijeenkomst van Donald Trump met zijn aanhang:

 

 

Clinton was overigens zelf ook het doelwit van een Snapchat-filter van het  conservatieve  Judicial Watch. Deze zetten het in tijdens haar getuigenis over de lynchpartij in het Amerikaans consulaat in Benghazi in Libië en de verdwenen emails.

 

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in