Overslaan en naar de inhoud gaan

Big Mac zonder photoshop op Instagram

Bureau DDB & Tribal Amsterdam lanceert #nofilter-campagne
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

McDonald’s Nederland heeft sinds vorige week een eigen Instagram-account. Om zoveel mogelijk volgers te halen, bedacht bureau DDB & Tribal Amsterdam drie campagnes voor de hamburgerketen.

related partner content for mobile comes here

Een van die acties is de -campagne. De hashtag "nofilter" is een populaire term op Instagram om aan te geven dat je foto niet bewerkt is. In het kader van deze actie deelt McDonald’s alleen maar plaatjes die niet gephotoshopt zijn.

Hiermee wil de fastfoodketen laten zien dat de hamburgers, frietjes en nuggets geen fotobewerking nodig hebben om er lekker uitzien. Een paar jaar geleden verschenen meerdere filmpjes over de grote verschillen tussen fastfood in reclames en eten in het echt, zoals ;s Ads vs. The Real Thing en .

Eigentijds en transparant

“We hopen met de -campagne te laten zien dat we een eigentijds transparant merk zijn”, zegt , manager Corporate Communicatie van McDonald’s Nederland.

Het instagramaccount heeft op dit moment bijna 30.000 volgers. Naast de -campagne zijn er de acties (detailfoto’s van producten), (stripverhaaltjes met burgers in de hoofdrol) en diverse winacties.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in