Big Mac zonder photoshop op Instagram


McDonald’s Nederland heeft sinds vorige week een eigen Instagram-account. Om zoveel mogelijk volgers te halen, bedacht bureau DDB & Tribal Amsterdam drie campagnes voor de hamburgerketen.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijTeamleider Online
AVROTROSCommunications Director
World Press PhotoEen van die acties is de #nofilter-campagne. De hashtag "nofilter" is een populaire term op Instagram om aan te geven dat je foto niet bewerkt is. In het kader van deze actie deelt McDonald’s alleen maar plaatjes die niet gephotoshopt zijn.
Hiermee wil de fastfoodketen laten zien dat de hamburgers, frietjes en nuggets geen fotobewerking nodig hebben om er lekker uitzien. Een paar jaar geleden verschenen meerdere filmpjes over de grote verschillen tussen fastfood in reclames en eten in het echt, zoals McDonald's Ads vs. The Real Thing en Fast Food ADS vs. REALITY Experiment.
nofilter.PNG
Eigentijds en transparant
“We hopen met de #nofilter-campagne te laten zien dat we een eigentijds transparant merk zijn”, zegt Eunice Koekkoek, manager Corporate Communicatie van McDonald’s Nederland.
Het instagramaccount heeft op dit moment bijna 30.000 volgers. Naast de #nofilter-campagne zijn er de acties #upclose (detailfoto’s van producten), #burgertalk (stripverhaaltjes met burgers in de hoofdrol) en diverse winacties.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid