Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Mobielloze Zondag’ creëert vooral social buzz

Eergisteren vond de eerste door telecomprovider Ben georganiseerde Mobielloze Zondag plaats. Met deze marketingstunt hoopt Ben dat…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Volgens de telecomprovider was ook daadwerkelijk een verschil te zien in het gebruik van mobile data en het aantal verstuurde Whatsapp berichten. Ook de verstuurde sms-berichten viel lager uit dan andere zondagen. Het Algemeen Dagblad kwam zaterdag met de resultaten uit een peiling onder 19.000 lezers, waaruit bleek dat bijna de helft van de respondenten aangaf haar mobiel op zondag uit te houden.

related partner content for mobile comes here

Ondanks dat uiteindelijk lang niet zoveel mensen hier gehoor aan hebben gegeven, spreekt trendwatcher Gijsbrecht Brouwer van een succesvol initiatief. ‘Er zijn duizenden berichten gestuurd door deelnemers en daardoor zijn er meer dan vijf miljoen mensen bereikt. Er is in aanloop naar de zondag veel gesproken over het uitzetten van het mobieltje; duizenden mensen lieten via social media weten mee te doen.’ De hashtag was gisteren dan ook een trending topic op Twitter.’  

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in