Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Neerwaartse spiraal in omzetten uitgevers door instroom Ad Tech bedrijven’

Oud-Netscape oprichter Marc Andreessen heeft onlangs zijn scherpe mening geuit over Ad Tech bedrijven en uitgevers. Volgens Andreessen…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Oud-Netscape oprichter Marc Andreessen heeft onlangs zijn scherpe mening geuit over nieuwe Ad Tech bedrijven en uitgevers. Volgens Andreessen zorgen deze Ad Tech’s er voor dat de advertentie inkomsten voor uitgevers steeds kleiner worden.  Toch ziet Andreessen ook wel positieve ontwikkelingen. Tweede- en derde wereldlanden kunnen steeds meer gebruik maken van het internet. Hierdoor wordt de advertentie markt ook een stuk groter. Vooral door de groei van smartphone bezit, kunnen in 2020 zo’n 5 miljard consumenten het online nieuws (en advertising) tot zich nemen.

related partner content for mobile comes here

Volgens Marc Andreessen zijn er straks twee soorten winnaars in de nieuws uitgevers wereld. Uitgevers die de breedte in gaan voor maximaal bereik en de bedrijven die juist de diepte zoeken met zeer specifieke en specialistische onderwerpen.Volgens hem zal advertising de belangrijkste inkomstenbron blijven. Uitgevers zouden niet mee moeten doen met de &;race to bottom&; op gebied van advertentieprijzen, maar zich moeten richten op kwalitatieve content, maar ook kwalitatieve advertenties. Uitgevers zouden op gebied van banner advertising ook meer kwaliteit moeten bieden.  Andreessen: “ There is no excuse for crappy network-served teeth whitening and "one weird trick" ads served against high quality content”, “Vast majority of ads I&;ve seen in my life has been irrelevant to me. Continues every day. Mass waste. Makes no sense.” Naast advertising, zal op online gebied volgens hem ook het abonnements-model een belangrijkere rol gaan spelen, evenals premium content. In een overvolle online nieuws markt zal er juist steeds meer vraag zijn waardevolle content, waar ook betaald voor zal worden.  “And, the more noise, confusion, and crap - corresponding increase in need for trusted guides, respected experts, quality brands.”, aldus Marc Andreessen.

 

 Bron: Digiday

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in