Overslaan en naar de inhoud gaan

Campagne: Leven als een Zweed

De Zweedse vakbond TCO herinnert de Zweden fijntjes aan het feit dat ze het zo ontzettend goed hebben, in vergelijking tot de rest van de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Ook in Zweden heeft de vakbond het moeilijk. TCO vindt dat veel leden hun verworven rechten als vanzelfsprekend beschouwen. De vakbond zou veel meer moeten worden beschouwd als een samenwerking tussen werknemers en werkgevers, in plaats van een soort ‘verzekering tegen’.

related partner content for mobile comes here

De campagne moet -op humoristische wijze- laten zien dat de Zweden profiteren van voorzieningen waar alleen de allerrijksten in andere landen toegang tot hebben.

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

Vijf dagen na lancering van is de video 187.000 keer bekeken, met 25.000 interacties via social media-kanalen. Alleen Volvo’s deed het beter.

Pontus Karlsson, directeur van het bureau achter de campagne, ANR BBDO, zegt tegen de Zweedse krant Dagens Media: ‘We hoopten op een flinke impact, er zit dan ook veel planning achter deze campagne. Wanneer Zweden op hun buitenlandse reizen praten over ouderschapsverlof en hun vele vakantiedagen, kunnen mensen dat bijna niet geloven. We hebben dit dankzij ons , dus we voelden dat we iets succesvols in handen hadden. Een manier om te laten zien dat je met gezamenlijke afspraken dezelfde voordelen kunt genieten als de allerrijksten in andere landen.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in