Overslaan en naar de inhoud gaan

Mobile advertising stuwt omzet Groupon

Internetbedrijf Groupon rapporteerde donderdag een kwartaalomzet 768 miljoen dollar. 20 procent meer dan een jaar eerder.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het omschakelen van het dagelijks verzenden van e-mails met aanbiedingen naar het adverteren op onder meer mobieltjes heeft geen windeieren gelegd. Het boekte in het laatste kwartaal van 2013 een fors hogere omzet geboekt dan een jaar eerder.

related partner content for mobile comes here

presenteerde donderdag een omzet van 768 miljoen dollar, 20 procent meer dan een jaar eerder. De operationele winst bedroeg 13,3 miljoen dollar in vergelijking met een operationeel verlies van 12,8 miljoen dollar. Onder de streep bleef het bedrijf wel diep in het rood met een nettoverlies van 81,2 miljoen dollar, iets meer dan de 81,1 miljoen dollar in het vierde kwartaal van 2012.

Groupon verwacht een omzet van 710 tot 760 miljoen dollar in het eerste kwartaal van dit jaar. De vorig jaar overgenomen bedrijven Ticket Monster en ideeli zullen 50 miljoen dollar aan de omzet toevoegen, maar tegelijkertijd zullen ze door integratiekosten het bedrijfsresultaat met circa 25 miljoen dollar drukken.

Bron: ANP

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in