Overslaan en naar de inhoud gaan

Recordjaar voor Publicis Groupe

Voor Publicis Groupe was 2013 niet alleen het jaar van de aankondiging van de fusie met Omnicom, maar ook een recordjaar als het gaat om de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het record betreft de nettowinst, die steeg met 11,5 procent (exclusief fusiekosten) naar 816 miljoen euro. Het inkomen groeide met 5,2 procent naar bijna 7 miljard euro. De organische groei was +2,6 procent. De operationele marge kwam uit op ruim 1,1 miljard euro (+7,8%).

related partner content for mobile comes here

Wel bleef de organische groei in het vierde kwartaal achter bij de verwachtingen. Volgens topman Maurice Lévy was dat te wijten aan campagnes die gecanceld of uitgesteld werden, met name in de opkomende markten.

Verder spreekt Lévy van ‘uitstekende resultaten waarmee Publicis Groupe vooruit loopt op de doelen voor 2018’. De Fransman was vooral te spreken over de stap die de holding heeft gemaakt naar digitaal.

Lévy sprak tijdens de presentatie van de jaarcijfers ook nog even over de op handen zijnde fusie met Omnicom. ‘We boeken progressie, onder meer in het verkrijgen van volmacht in de diverse regio’s wereldwijd.’ De verwachting is dat de fusie in het derde kwartaal rondkomt.
 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in