Overslaan en naar de inhoud gaan

Wereldwijde review creatieve account Mini

Automerk Mini kijkt rond voor het internationale creatieve account.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Mini, onderdeel van BMW, zou een aantal bureaus al hebben benaderd. Daar is een aantal bureaus uit Londen bij. Het Mini-marketingteam zou volgens Campaign vragen hebben gesteld over klantconflicten en in hoeverre er interesse is om in de toekomst internationaal werk te maken. Het proces wordt aangestuurd vanuit het hoofdkantoor in München.

Mini had tot een kleine twee jaar geleden geen lead agency voor het creatieve account internationaal. Voor die tijd was dat het Nederlandse BSUR.

In november 2012 wees Mini internationaal verschillende bureaus aan. Zo werd in Groot-Brittannië Iris gekozen. In Nederland werden na een pitch voor het gezamenlijke BMW/Mini account Kingsday voor Mini en  JWT Amsterdam voor BMW en BMW Motorrad gekozen. Het is niet duidelijk of de review ook voor het Nederlandse account (nu dus bij Kingsday) geldt. In Engeland blijft Iris gewoon werken voor Mini.

Eerder dat BMW Motorrad een review houdt voor het Europese creatieve account. In Nederland is JWT Amsterdam het bureau.

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in