Overslaan en naar de inhoud gaan

Winstgroei Wolters Kluwer in 2013

Wolters Kluwer zag in 2013 de winst toenemen, bij een omzet die nagenoeg gelijk bleef.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De informatieleverancier maakte woensdagochtend de cijfers bekend. De winst ging volgens AFN van 311 miljoen euro in 2012 naar 346 miljoen euro. De omzet kwam uit op ongeveer 3,6 miljard euro. Bij constante wisselkoersen was sprake van een omzettoename van 2 procent, autonoom van 1 procent. Het bedrijfsresultaat (ebita) bedroeg 765 miljoen euro, minder dan de 774 miljoen euro in 2012.

related partner content for mobile comes here

De onderneming stelde dat de groei in de regio&;s Noord-Amerika en Azië/Pacific de achteruitgang in Europa duidelijk wist te compenseren. In Europa worden extra herstructureringen doorgevoerd om de kosten op orde te krijgen. Daarvoor wordt een voorziening genomen van 25 tot 30 miljoen euro.

Financieel directeur Kevin Entricken meldde aan AFN dat de herstructureringen, naast het verlies van &;enkele banen&;, ook nieuwe banen op zullen leveren door investeringen. Dat komt onder meer door het uitbreiden van bijvoorbeeld portefeuilles. Hij sprak de prognose uit dat Wolters Kluwer kleine overnames zal blijven doen, en wereldwijd te kijken naar kansen.

Van uitgever naar informatieleverancier
Wolters Kluwer is de afgelopen jaren omgevormd van uitgever naar informatieleverancier. werd Binnenlands Bestuur overgenomen door Sijthoff Media Groep en ondergebracht bij Adfo Groep. Assurantie Magazine en de daarbij behorende activiteiten en de uitgaven van Kluwer Financieel Management en Kluwer Management werden verkocht aan Vakmedianet.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in