Overslaan en naar de inhoud gaan

Nationale Opera & Ballet onthult identiteit

Lesley Moore, Tam Tam, Petrovsky&Ramone en Robin de Puy werkten aan de nieuwe identiteit van Nationale Opera & Ballet.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Nationale Opera & Ballet is de naam van het gefuseerde instituut dat is voortgekomen uit Het Muziektheater Amsterdam, De Nederlandse Opera en Het Nationale Ballet. De identiteit bestaat uit een door Lesley Moore ontwikkeld logo en huisstijl en die de wereld van opera en ballet combineert en een uitgebreide seizoensbrochure. Being There tekende voor de corporate campagne. 

related partner content for mobile comes here

Minister Jet Bussemaker van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap heeft het instituut zojuist in gebruik genomen. Els van der Plas, algemeen directeur van Nationale Opera & Ballet, licht de gedachte achter het samengaan van de organisaties toe: ‘Door onze krachten te bundelen kunnen we nog efficiënter en effectiever werken. We willen dat iedereen weet wat voor wereldprestaties we iedere dag leveren op gebied van opera en ballet; iets waar heel Nederland met recht trots op kan zijn. Door met onderstaande partijen samen te werken, krijgen we een uitstraling krijgen die bij onze ambities pas.&;

Lesley Moore

Het Amsterdamse ontwerpbureau Lesley Moore heeft de nieuwe huisstijl en vormgeving voor Nationale Opera & Ballet ontwikkeld. Zij ontwierpen eerder onder meer de nieuwe identiteit voor het Centraal Museum te Utrecht, waarmee zij winnaar werden van de Dutch Design Award – Graphic design 2012. &;De invulling van de nieuwe huisstijl weerspiegelt het vooruitstrevende karakter van de twee kunstvormen opera en ballet. Beide kunstvormen komen pas echt tot leven in beweging, met beeld en geluid. Door uit te gaan van bewegend beeld in plaats van still-fotografie wordt gebruik gemaakt van de mogelijkheden op gebied van nieuwe media.&;

Tam Tam

Tam Tam was verantwoordelijk voor van de gefuseerde instelling. &;De opera, ballet en huis vormen hierdoor één logisch geheel. Dit moest ook terugkomen in hun online kanaal, wat tegelijk hun primaire sales kanaal moet gaan worden. Doelstelling vanuit NO&B is ook om nieuwe doelgroepen aan te spreken. Het ontwerp omvat dan ook waar mogelijk bewegend beeld om de dynamiek en van de twee kunstvormen te onderstrepen&;, zo luidt de rationale.

Petrovsky & Ramone

Fotografenduo Petrovsky & Ramone maakten het nieuwe campagnebeeld, beeld voor de resterende producties van het huidige seizoen en voor het seizoen 2014/2015. Naast fotografie maken ze ook de videotrailers voor de producties van Nationale Opera & Ballet. 

Lucia

Fairytale

Robin de Puy
Fotografe Robin de Puy maakt alle portretfoto’s voor Nationale Opera & Ballet. De Puy, recent winnaar van de Nationale Portretprijs 2013, is de eerste fotograaf die alle portretten maakt voor Nationale Opera & Ballet.

Lees ook over dit onderwerp. 

Complete creditslijst: 

Nationale Opera & Ballet:

Sandra Eikelenboom
Monique de Zeeuw

Ontwerpbureau:
Lesley Moore

Campagnefotografie/regie:
Petrovsky&Ramone

Productiemaatschappij: Revolver

Producer:Lucia Dondorp 

Camera: Nicholas Burrough

Postproductie: Philip Huis in &;t Veld

Portretfotografie:
Robin de Puy

Ontwikkeling website:
Tam tam

Corporate campagne:
Being There

Grafisch ontwerp:
Tim van Enthoven

PR campagne:
Hagens PR & Strategie 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in