Overslaan en naar de inhoud gaan

Supermarkten voeren campagne tegen voedselverspilling

Alle supermarkten in Nederland, vertegenwoordigd in het Centraal Bureau Levensmiddelenhandel (CBL), hebben afgesproken in 2014 minimaal…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Voorbeelden van mogelijke acties zijn het verstrekken van de bewaarwijzer van het Voedingscentrum, het geven van meer uitleg over houdbaarheidsdata en het geven van bewaartips en recepten voor het koken met kliekjes in de consumentenmagazines.

related partner content for mobile comes here

Deze activiteiten zullen gedurende het hele jaar worden uitgevoerd en vermeld worden op de gezamenlijke website

Recent onderzoek van   gaf aan dat de consument per jaar 50 kilo voedsel weggooit. De consument is dus een belangrijke doelgroep als het gaat om verspilling te verminderen. Daarom vindt CBL het belangrijk om ook daar activiteiten op in te zetten.

Daarnaast proberen supermarkten hun derving zo laag mogelijk te houden. Dit gebeurt door scherper te sturen op inkoopbeleid, kritisch te kijken naar aanbiedingen op versproducten, kleinere porties aanbieden, samenwerking met voedselbanken et cetera.

Jaar Tegen Voedselverspilling
De Alliantie Verduurzaming Voedsel, waar het CBL samen met de andere partijen uit de voedselketen aan deelneemt, heeft 2014 uitgeroepen tot het Jaar tegen Voedselverspilling.

Met deze actie wil het CBL de aandacht voor het thema verder vergroten en ook andere bedrijven inspireren zich voor dit thema in te zetten.  

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in