Overslaan en naar de inhoud gaan

Budweiser geeft sneak preview van WK-campagne

Budweiser heeft een omvangrijke Fifa World Cup 2014 marketingcampagne aangekondigd waarmee het zijn status als offiiële sponsor ten volle…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De campagne omvat zowel  reclame, digital als verpakking. Het &;Rise As One&; motto zal als speerpunt van een wereldwijde advertentiecampagne dienen. Vanaf 5 maart begint de bierbrouwer met online teasers waarna de volledige lancering volgt op 24 maart. Thema wordt de ‘uniting force of football’. Opvallend element wordt het gebruik van zwart wit. Volgens marketingmanager Jennifer Anton van Budweiser UK om uitdrukking te geven aan mensen en hun emoties: ‘In een zee van kleur zie je een zwart-witprinter campagne die zeer ongebruikelijk is. Budweiser zal daarom opvallen’. Volgens haar deed de campagne het in pretests erg goed.

De inzet van social media zal een belangrijke rol innemen, omdat het WK zelf tot massale inzet van social zal leiden. Anton: ‘Sinds het laatst gehouden WK is het aantal Facebookgebruikers verdrievoudigd van 400 miljoen naar 1,23 miljard, terwijl Twitter een sprong maakte van 105 miljoen naar een miljard gebruikers’. Budweiser komt onder meer met een Bublocator-app om fans te wijzen op café´s met grote schermen in combinatie met de beschikbaarheid van Budweiser.

related partner content for mobile comes here

Ook wordt een limited edition goud-aluminium fles met de World Cuptrofee gelanceerd.

Tijdens de laatste WK steeg de omzet van bier en cider in het VK met 13.2%. De brouwer is sinds 1996 hoofdsponsor en heeft een contract met Fifa tot 2022.

Bron: Marketingmagazine

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in