Overslaan en naar de inhoud gaan

'Mike the Knife' Unilever-opzichter

Unilever, neerlands belangrijkste marketingconcern, krijgt een nieuwe voorzitter: de Zweed Michael Treschow komt naar verwachting de boel…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

, neerlands belangrijkste marketingconcern, krijgt een nieuwe voorzitter: de Zweed Michael Treschow komt naar verwachting de boel nog eens verder opschudden. Een man die niet van half werk houdt en bij Electrolux en Ericsson een no-nonsense beleid voerde. Met succes overigens.

related partner content for mobile comes here

Mike the Knife hem in 2001. In dat verhaal staat overigens dat hij met het bedrijf Electrolux, waar hij de voorzitter van de raad van bestuur was, en Ericsson waar hij nu voorzitter van de raad van Commissarissen is, een joint-venture stichtte: voor het maken van apparaten die onderling communiceren. De stofzuiger met de haardroger en de magnetron zeg maar, is geloof niet zo veel van terechtgekomen.

Maar , kenner van de Zweedse markt, vertelt me net dat Michael Treschow een controversiële man is: competent, hard en arrogant tegelijk. Zei recent dat Zweedse managers te weinig verdienen. Goed, boeiende president-commissaris dus, iets ander type dan de aimabele die hij in mei 2007 moet opvolgen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in