Meerderheidsbelang TMG in Zoomin.TV
TMG heeft een belang van 70% verworven in de Nederlandse activiteiten van online video producent Zoom.in Nederland BV.
Zoomin.tv (producent van internettelevisie en exploitant van video advertising) en TMG werkten al samen, bijvoorbeeld rondom grote sportevenementen als het EK en Olympische spelen. Volgens Frank Volmer, algemeen directeur Nieuwsmedia van TMG is de deelneming een logische vervolgstap.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaTMG en Zoomin.TV verwachten elkaar zowel op het gebied van videoproductie als video sales versterken. 'TMG verrijkt haar aanbod aan consumenten, optimaliseert zij haar video productie en versterkt zij haar positie op de advertentiemarkt. De krachtenbundeling biedt Zoomin.TV mogelijkheden voor samenwerking met de redactionele organisatie van TMG, toegang tot het zeer grote bereik van het TMG netwerk en de mogelijkheid om op de advertentiemarkt de handen ineen te slaan', zo meldt het persbericht.
Zoomin.TV en TMG bereiken met online video’s samen elke maand 4,3 miljoen Nederlanders die maandelijks ca. 135 miljoen keer een video bekijken. Zoomin.TV heeft in Nederland een netwerk van 142 sites. TMG voegt daar merken als Telegraaf.nl, Autovisie.nl, Dumpert.nl, Geenstijl.nl, Skyradio.nl en Hyves aan toe. Volgens Michiel Plugge (sales director Zoomin.TV) is het gezamenlijk video bereik nu al groter dan YouTube in Nederland. Volgens Mark Stockx (sales director TMG) zijn de partijen nu marktleider op het gebied van branded content.
Update: Ceo Jan Riemer van Zoomin.tv benadrukt dat het om de Nederlandse activiteiten van Zoomin.tv gaat; het bedrijf is actief in heel Europa maar ook in Zuid-Amerika, Noord-Afrika en het Midden-Oosten. 'De Nederlandse activiteiten maken minder dan 20 procent uit van het bedrijf. Het mooie is dat we binnen deze deal kunnen blijven profiteren van de internationale kennis die we vergaren. Op deze manier kunnen de nummer 1 positie pakken in een overvolle markt. Sinds dit jaar positioneren we ons nadrukkelijk als TV-producent, omdat de budgetten verschuiven naar digitale tv. Met de merken van de Telegraaf kunnen we daar verder invulling aan geven.'
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid