Overslaan en naar de inhoud gaan

Meerderheidsbelang TMG in Zoomin.TV

TMG heeft een belang van 70% verworven in de Nederlandse activiteiten van online video producent Zoom.in Nederland BV.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

heeft een belang van 70% verworven in de Nederlandse activiteiten van online video producent Nederland BV.

related partner content for mobile comes here

Zoomin.tv (producent van internettelevisie en exploitant van video advertising) en TMG werkten al samen, bijvoorbeeld rondom grote sportevenementen als het EK en Olympische spelen. Volgens Frank Volmer, algemeen directeur Nieuwsmedia van TMG is de deelneming een logische vervolgstap.

TMG en Zoomin.TV verwachten elkaar zowel op het gebied van videoproductie als video sales versterken. 'TMG verrijkt haar aanbod aan consumenten, optimaliseert zij haar video productie en versterkt zij haar positie op de advertentiemarkt. De krachtenbundeling biedt Zoomin.TV mogelijkheden voor samenwerking met de redactionele organisatie van TMG, toegang tot het zeer grote bereik van het TMG netwerk en de mogelijkheid om op de advertentiemarkt de handen ineen te slaan', zo meldt het persbericht.

Zoomin.TV en TMG bereiken met online video’s samen elke maand 4,3 miljoen Nederlanders die maandelijks ca. 135 miljoen keer een video bekijken. Zoomin.TV heeft in Nederland een netwerk van 142 sites. TMG voegt daar merken als Telegraaf.nl, Autovisie.nl, Dumpert.nl, Geenstijl.nl, Skyradio.nl en Hyves aan toe. Volgens Michiel Plugge (sales director Zoomin.TV) is het gezamenlijk video bereik nu al groter dan YouTube in Nederland. Volgens Mark Stockx (sales director TMG) zijn de partijen nu marktleider op het gebied van branded content.

Update: Ceo Jan Riemer van Zoomin.tv benadrukt dat het om de Nederlandse activiteiten van Zoomin.tv gaat; het bedrijf is actief in heel Europa maar ook in Zuid-Amerika, Noord-Afrika en het Midden-Oosten. 'De Nederlandse activiteiten maken minder dan 20 procent uit van het bedrijf. Het mooie is dat we binnen deze deal kunnen blijven profiteren van de internationale kennis die we vergaren. Op deze manier kunnen de nummer 1 positie pakken in een overvolle markt. Sinds dit jaar positioneren we ons nadrukkelijk als TV-producent, omdat de budgetten verschuiven naar digitale tv. Met de merken van de Telegraaf kunnen we daar verder invulling aan geven.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in