Overslaan en naar de inhoud gaan

KFC houdt al van zijn Colonel, nu de consument nog

Vergeet de erbarmelijke omstandigheden waarin de kippen bij KFC worden geslacht om gefrituurd op het bord terecht te komen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Vergeet de waarin de kippen bij KFC worden geslacht om gefrituurd op het bord terecht te komen.

related partner content for mobile comes here

Nee, de Amerikaanse consument moet weer van Colonel Harland Sanders gaan houden.

KFC is in de Verenigde Staten bezig met een marketingcampagne om de in 1980 overleden oprichter en boegbeeld van Kentucky Fried Chicken weer op de kaart te zetten (en op ).

meldt dat veel consumenten denken dat de Colonel een fictief figuur is, of al heel lang geleden is overleden. KFC wil dat ze weten hoe avontuurlijk en aardig de man was.

Zo was hij een verzorger van legerezels, een brandweerman, een verzekeringsverkoper. En hij was aardig omdat hij iedere zondag zelfgemaakt ijs aan een lokaal weeshuis gaf.
KFC zegt dat de man een grote impact had op de levens van mensen (…en die van kippen, maar dat terzijde). Mensen die hem hebben gekend, kunnen hun verhaal doen op de site.

Het idee ontstond toen franchisers een keer bij elkaar kwamen en met elkaar over de Colonel spraken.
De fastfoodketen is van mening dat deze verhalen bewaard dienen te blijven.

De campagne oogt erg oubollig, met een Tea Party-achtige nostalgie naar het verleden.

Het laat zien dat groene en MVO-marketing nog een lange weg te gaan hebben als dit soort marketingcampagnes nog de boventoon voeren.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in