KFC houdt al van zijn Colonel, nu de consument nog


Vergeet de erbarmelijke omstandigheden waarin de kippen bij KFC worden geslacht om gefrituurd op het bord terecht te komen.
Nee, de Amerikaanse consument moet weer van Colonel Harland Sanders gaan houden.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSKFC is in de Verenigde Staten bezig met een marketingcampagne om de in 1980 overleden oprichter en boegbeeld van Kentucky Fried Chicken weer op de kaart te zetten (en op internet).
Brandchannel meldt dat veel consumenten denken dat de Colonel een fictief figuur is, of al heel lang geleden is overleden. KFC wil dat ze weten hoe avontuurlijk en aardig de man was.
Zo was hij een verzorger van legerezels, een brandweerman, een verzekeringsverkoper. En hij was aardig omdat hij iedere zondag zelfgemaakt ijs aan een lokaal weeshuis gaf.
KFC zegt dat de man een grote impact had op de levens van mensen (…en die van kippen, maar dat terzijde). Mensen die hem hebben gekend, kunnen hun verhaal doen op de site.
Het idee ontstond volgens KFC toen franchisers een keer bij elkaar kwamen en met elkaar over de Colonel spraken.
De fastfoodketen is van mening dat deze verhalen bewaard dienen te blijven.
De campagne oogt erg oubollig, met een Tea Party-achtige nostalgie naar het verleden.
Het laat zien dat groene en MVO-marketing nog een lange weg te gaan hebben als dit soort marketingcampagnes nog de boventoon voeren.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid