Overslaan en naar de inhoud gaan

Android@Home gaat ons huis veranderen

In Nederland heeft de aankondiging van Android@Home van Google 2 maanden geleden relatief weinig aandacht gekregen. En niet terecht want…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Google richt zich met Android@Home op het introduceren van intelligentie in je hele huis. Eigenlijk alles dat op stroom kan draaien kan straks op elkaar worden aangesloten en informatie en instructies ontvangen en versturen. Het idee is dat alles van lampen tot je wasmachine tot je thermostaat kunnen straks worden aangestuurd door je telefoon of tablet.

related partner content for mobile comes here

Google werkt nu samen met verschillende bedrijven om op korte termijn producten op de markt te brengen. Eén van de eerste producten op de markt zal een LED lamp zijn van .

Lampen van Lighting Sciences voor Android@Home:

[img: ]

RFID

Niet alleen producten op stroom kunnen worden verbonden, maar ook RFID tags kunnen worden gekoppeld. Iets dat niet alleen in de nieuwe iPhone en Android toestellen zal zitten, maar ook in steeds meer producten.

Een voorbeeld dat Google tijdens de aankondiging presenteerde zijn CD’s met een RFID die automatisch worden gescand en direct in je Google Music wordt geladen zodat je de muziek meteen kan afspelen.

Hierbij de video waarin Google Android@Home uitlegt:

'Open Source'

Het systeem wordt ook ‘Open Source’ opgezet, zodat iedereen er onbeperkt mee kan gaan werken en voor kan gaan ontwikkelen. Door het ‘open’ op te zetten creëert Google een nieuw ecosysteem en marktplaats waarin allerlei bedrijven zelf hun eigen diensten en producten kunnen gaan ontwikkelen.

"We don't think we're going to come up with what the killer apps are to use this technology but by embedding the ability to control any device in your home we think it enables a crazy number of new opportunities," says Britt.

[img: ]

'The Internet of Things'

De mogelijkheden zijn eindeloos en het wordt nu aangeduid als ‘The Internet of Things’. Android@Home zal een enorme boost aan innovatie binnen het huis gaan geven. Het zal veel verder gaan dan de gangbare ideeën rondom lichten, muziek, energie en beveiliging. Het is nu aan grote bedrijven zoals Philips, Sony, Samsung, etc om hierin mee te gaan en hiervoor producten te gaan ontwikkelen (en voor eventuele concurrerende platformen). De tijd van ‘eigen (verticale) home systemen’ lijkt voorbij met de introductie van Android@Home. Gaan de grote partijen niet mee, dan laten de ruimte voor kleine innovatieve bedrijven om in te stappen.

De techniek is volgens Joe Britt (Google) ‘wireless; it’s not Wi-Fi’ ‘low cost’, ‘very low power' en ‘not high bandwith’ wat wijdverspreide adoptie en snelle penetratie mogelijke maakt. Hoe open Android@Home daadwerkelijk is moet nog blijken.

De stap hierna

De stap hierna is dat de nieuwe ‘afstandsbediening’ niet alleen in je huis kan worden gebruikt, maar ook buiten. Deze nieuwe mobiliteit en interactiviteit gecombineerd met payments maakt een hele nieuwe wereld aan mogelijkheden binnen bereik.

[artikelen van & over Android@Home]

Welke nieuwe mogelijkheden en kansen zie jij als marketeer? Laat je reactie achter hieronder.

disclosure:
Roderick Cremers is oprichter van een 'New Marketing Agency' dat zich richt op het slaan van de brug tussen 'oude' en 'nieuwe' marketing (mobiel, social media, apps& customer relationships, etc). Philips is in het verleden een van de opdrachtgevers van FreshBridge geweest. ">

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in