Internationale mediaprijs voor Woerde


Dat gebeurde afgelopen zaterdag tijdens de Images & Voices of Hope World Summit in Haines Falls, New York. Woerde won de prijs voor letsheal.org. Deze prestigieuze prijs wordt al vijf jaar uitgereikt door Images & Voices of Hope - een vereniging van mensen uit de media met als motto "Media ten dienste van een betere wereld". De organisatie kent de prijs toe aan mensen werkzaam in de media (van journalisten tot filmmakers en fotografen en nu ook aan een reclamemaker). Woerde treedt hiermee in de voetsporen van mensen als June Cohen, directeur van Ted Media (2009) en Associated Press journaliste Maud Beelman (2008).
Woerde is met Letsheal.org een beweging begonnen waarin hij merken aanspoort een ‘zinnig’ doel centraal te stellen in hun branding. Bijvoorbeeld ‘wereldvrede’ of ‘een schonere planeet’. 'Wanneer merken hun ambitie richten op de Nobelprijs voor Vrede in plaats van een marketing award, wat zouden we dan veel voor elkaar kunnen krijgen voor de wereld', aldus Woerde. In het boek: "How Advertising can heal the World and your business" neemt Woerde ceo’s, marketeers en andere geïnteresseerden aan de hand mee in het bouwen van zogenaamde pro-sociale merken. Een nieuw kijk op het bouwen van merken die tegelijkertijd de wereld verbeteren.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid