Overslaan en naar de inhoud gaan

In vijf stappen naar social media-volwassenheid

Een op de vijf bedrijven gebruikt op dit moment geen enkele social media-tool. Zo zegt Forrester Research.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het onderzoeksbureau ondervroeg 95 multinationals over hun social mediastrategie. Alle bedrijven zeggen in een veranderingsproces te zitten, waarbij ze hun bronnen, vaardigheden, tools en cultuur grondig aan het herzien zijn. Dit social media implementatieproces bevat vijf stadia en wordt door Forrester het proces van ‘social maturity’ genoemd.

related partner content for mobile comes here

Slapend
Een op de vijf bedrijven bevindt zich nog in de eerste, de ‘slapende’ fase. Aan de andere kant van de lijn bevinden zich de early adopters (20 procent), die bekijken hoe ze de bestaande social media applicaties verder kunnen optimaliseren (zoals Starbucks). Het proces eindigt bij de innovators, de bedrijven die zich inmiddels hebben ontwikkeld tot een ‘social mature’ organisatie (zoals Dell en Zappos)

Wat kunnen we hiermee? Forrester analist Sean Corcoran: ‘Als je de hype rond social media moet geloven, lijkt het alsof je met het openen van een Facebook-account gelijk je traditionele advertisingkanalen kunt sluiten. Alsof al je consumenten en masse alleen nog maar social media-tools zouden gebruiken. In werkelijkheid bevindt social media zich in een pril stadium, en vergt het heel veel werk.’

De rest van het onderzoek is terug te lezen in de nieuwste editie van het boek Groundswell, dat binnenkort verschijnt.<

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in