Facebookcampagne Mad Men
In de campagne gaat de cast van Mad Men voor jou aan het werk. Een speciale Facebookapplicatie (komende week live) doorloopt het reclameproces van briefing tot tissue meeting tot presentatie. In de briefing geef je zelf input voor jouw advertentie: je kiest een foto en beantwoordt een paar simpele vragen. In de ‘tissue meeting’ kies je het advertentieontwerp dat het beste bij je past. Don Draper presenteert uiteindelijk de jaren ’60 advertentie aan je. Als je tevreden bent, plaats je deze op je Facebook wall.
Speciaal voor deze applicatie ontwikkelde Greenberry met ontwerper Jan Heijnen tientallen jaren ’60 poster templates die gebruik maken van Facebookfoto’s. De stijl van de posterreeks is even divers als het design in de jaren zestig.
Afhankelijk van je gemaakte keuzes en enkele Facebookgegevens, presenteert de Mad Men-cast een passende slogan en poster. Voor de applicatie werd door Kloaq jaren ’60 muziek gecomponeerd.
Vacatures
Senior communicatie adviseur / Woordvoerder
Ministerie van Klimaat en Groene GroeiContentredacteur
Provincie UtrechtConcern communicatieadviseur
Gemeente AltenaOm bezoekers te motiveren om mee te doen en ook daadwerkelijk de uiting op hun ‘wall’ te plaatsen, zijn er verschillende prijzen te winnen. Wekelijks wordt de DVD-box van seizoen 1 t/m 3 weggegeven aan de deelnemers. Ook maak je als deelnemer kans dat je advertentie geplaatst wordt in BLVD Magazine. Aan het eind van de campagne (in september) plaatst CBS Outdoor bovendien de winnende advertentie in 10 abri’s in Nederland.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid