Overslaan en naar de inhoud gaan

Facebookcampagne Mad Men

A-Film start een Facebookcampagne ter introductie van DVD-release van het vierde seizoen van de TV-serie Mad Men.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In de campagne gaat de cast van Mad Men voor jou aan het werk. Een speciale (komende week live) doorloopt het reclameproces van briefing tot tissue meeting tot presentatie. In de briefing geef je zelf input voor jouw advertentie: je kiest een foto en beantwoordt een paar simpele vragen. In de ‘tissue meeting’ kies je het advertentieontwerp dat het beste bij je past. Don Draper presenteert uiteindelijk de jaren ’60 advertentie aan je. Als je tevreden bent, plaats je deze op je Facebook wall.

related partner content for mobile comes here

Speciaal voor deze applicatie ontwikkelde met ontwerper Jan Heijnen tientallen jaren ’60 poster templates die gebruik maken van Facebookfoto’s. De stijl van de posterreeks is even divers als het design in de jaren zestig.
Afhankelijk van je gemaakte keuzes en enkele Facebookgegevens, presenteert de Mad Men-cast een passende slogan en poster. Voor de applicatie werd door Kloaq jaren ’60 muziek gecomponeerd.

Om bezoekers te motiveren om mee te doen en ook daadwerkelijk de uiting op hun ‘wall’ te plaatsen, zijn er verschillende prijzen te winnen. Wekelijks wordt de DVD-box van seizoen 1 t/m 3 weggegeven aan de deelnemers. Ook maak je als deelnemer kans dat je advertentie geplaatst wordt in BLVD Magazine. Aan het eind van de campagne (in september) plaatst CBS Outdoor bovendien de winnende advertentie in 10 abri’s in Nederland.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in