“Ik ben zat ...en wie ben jij?”?


De studentencampagne is een landelijke campagne die voornamelijk in de regio, in maar liefst 34 steden, wordt uitgevoerd. Hierbij werkt het NIGZ intensief samen met de preventie-afdelingen van de regionale instellingen voor verslavingszorg. Zij coördineren de regionale activiteiten en verspreiding van materialen onder eerstejaars studenten tijdens de introductieperiode.
Studenten zelf vinden de campagne ‘Ik ben zat … en wie ben jij?’ belangrijk, zo bleek uit een internetenquête die vorig jaar onder ruim 300 studenten gehouden werd. Ruim zestig procent van de studenten die in aanraking kwam met de campagne, zegt te zijn gaan nadenken over (het eigen) alcoholgebruik. Bovendien hebben circa drie van de tien studenten naar aanleiding van de campagne met vrienden over alcoholgebruik gepraat.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS
De campagne, die inmiddels voor het zesde jaar gehouden wordt, bouwt voort op bestaande elementen: centraal staat de alcoholwetenschapsquiz, waarmee studenten 1.000 euro kunnen winnen.
Daarnaast zijn de regionale instellingen met de campagne materialen aanwezig tijdens de diverse introductieweken. De campagne informatie is ook te vinden op de speciale campagnesite: www.ikbenzatenwiebenjij.nl.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid