Overslaan en naar de inhoud gaan

IAB-voorzitter Joris van Heukelom: 'Online advertising heeft z'n beste tijd gehad'

IAB Nederland wil de scope sterk verbreden en het hele spectrum van digitale marketing bestrijken. ‘Online advertising is een jasje dat…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat zegt IAB-voorzitter Joris van Heukelom in een interview met Adformatie. De focus op online advertising - de voedingsbodem waaruit de branchevereniging is ontstaan – blijft volgens Van Heukelom bestaan, maar online advertising als aandachtsgebied alleen is ‘op geen enkele manier genoeg om toekomstbestendige groei te garanderen.’

related partner content for mobile comes here

In plaats daarvan wil IAB Nederland het hele spectrum van digitale marketing gaan bestrijken. Nieuwe ontwikkelingen die het digitale landschap domineren en waarbij de adverteerders hulp kunnen gebruiken, gaan daardoor nadrukkelijk tot het aandachtsgebied behoren. Die ambitie zal tijdens de ALV op 12 maart aan de leden worden gepresenteerd. Vooruitlopend is IAB Nederland zich in correspondentie met leden alvast ‘dè branchevereniging voor digitale marketing’ gaan noemen.

De noodzaak om de grenzen op te rekken is groot. ‘Want’, zegt Van Heukelom: ‘Het fenomeen online advertising heeft z’n beste dagen gehad.’ Een voorbeeld van een ontwikkeling waarmee IAB zich voortaan wil gaan bezighouden, is de beacon technologie. ‘Tot nu toe valt dit buiten onze scope, omdat het niet online is. Terwijl beacon alles heeft te maken met profielen en het bereiken van doelgroepen door gebruik te maken van klantgegevens.’

Het gehele interview waarin Van Heukelom en IAB-directeur Govaert Plesman ook praten ove ontwikkelingen in digitale marketing, de verschuiving van online naar de fysieke wereld en de verhouding met brancheverenigingen DDMA en DDA, is te lezen in Adformatie die volgende week vrijdag uitkomt.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in