Overslaan en naar de inhoud gaan

Hoe overtuig ik mijn management? De ROI van een opleiding

Als u besluit een opleiding te gaan volgen, is uw eerste vraag… wat levert het op? Bij het investeren in een opleiding is het van…
Beeckestijn Business School

Werk verandert continu en dat vraagt om de juiste kennis en skills. Beeckestijn Business School helpt hiermee. Met compacte en praktische programma’s op verschillende niveaus binnen digital, marketing, cx, data en communicatie door 100% vakexperts.

Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Opbrengsten voor de werkgever:

  • Hogere productiviteit van de deelnemer.Door de opleiding leren deelnemers nieuwe kennis en vaardigheden die vaak al tijdens de opleiding kunnen worden ingezet.
  • Advies en tips.Deelnemers kunnen tijdens de opleiding vraagstukken aan docenten, begeleiders en zelfs mede-studenten voorleggen en krijgen hiermee nuttige adviezen die direct toepasbaar zijn in de praktijk.
  • Het realiseren van een concreet plan van aanpak.Tijdens de opleiding bij Beeckestijn stelt de ‘student’ een eigen plan van aanpak op. Dat kan een digital of social marketingplan zijn, introductie van een nieuw product, ontwikkelen van een nieuwe verdienmodel, een klantgericht business-plan… plannen leveren een concrete financiële bijdrage aan de organisatie. Studenten ronden de opleiding af met een plan dat opgesteld voor de organisatie waar men werkzaam is. Ieder plan dient een strategie, tactische aanpak, concrete tijdsplanning te hebben en een business case. In de visie van Beeckestijn dient de opleiding binnen één jaar door de organisatie terugverdiend te worden.
  • Verhoging medewerkers-tevredenheid en -betrokkenheid.Doordat een medewerker in staat wordt gesteld een opleiding te volgen stijgt de tevredenheid en betrokkenheid significant. Medewerkers zien het als een erkenning dat de werkgever in haar of hem investeert.
  • Meer kennis in huis en minder afhankelijk van externen.Doordat medewerkers geheel up to date zijn met de nieuwe ontwikkelingen en mogelijkheden, is men beter in staat de zelf de werkzaamheden te verrichten en is minder afhankelijk van externe partijen.

Opbrengsten voor de deelnemer:

  • Meer kennis en kunde. De deelnemers zijn beter op de hoogte van de trends, ontwikkelingen, innovaties, nieuwe methodieken en cases.
  • Vergroting van de marktwaarde. Door het volgen van een opleiding en het behalen van een diploma stijgt de marktwaarde van deelnemers. Deelnemers zijn beter in staat promotie te maken binnen organisaties en verminderen de kans op ontslag.
  • Verhoging van plezier in het werk.Door een opleiding zijn de deelnemers beter in staat hun werk te doen hetgeen leidt tot meer plezier, minder stress en verlaging van het ziekteverzuim.
  • Delen van ervaringen.Tijdens de opleiding werken deelnemers veel samen en worden er ervaringen gedeeld.
  • Uitbreiding eigen netwerk en kennis concreet bijhouden.Na de opleiding worden deelnemers toegelaten tot het Beeckestijn alumni programma met veel gastcolleges en clinics. Dit stelt studenten in staat hun netwerk te onderhouden en hun kennis up to date te houden.

 

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Beeckestijn Business School

Werk verandert continu en dat vraagt om de juiste kennis en skills. Beeckestijn Business School helpt hiermee. Met compacte en praktische programma’s op verschillende niveaus binnen digital, marketing, cx, data en communicatie door 100% vakexperts.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in