Overslaan en naar de inhoud gaan

Helft top-500 adverteerders heeft geen app

Nog niet de helft van de vijfhonderd grootste adverteerders in Nederland heeft een mobile app, zo blijkt uit onderzoek van de blogsite…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Nog niet de helft van de vijfhonderd grootste adverteerders in Nederland heeft een mobile app, zo blijkt uit onderzoek van de blogsite .

related partner content for mobile comes here

Uit het onderzoek blijkt dat 48% van de top-500 adverteerders een mobile app heeft uitgebracht, tegen 52% niet. Veel adverteerders zijn zich nog aan het oriënteren of zij een app willen of kiezen ervoor om in plaats van een app alleen een mobile compatible website te laten ontwikkelen. Volgens Richard Otto, oprichter van Mobilemarketing.nl, kan dit overigens heel verstandig zijn. 'Uiteindelijk is de mobiele website de basis van een mobile presence. Zeker als je nagaat dat websites meer en meer worden bezocht vanaf een mobile device, is het belangrijk dat je mobiele website het wel naar behoren doet.'

Het onderzoek laat zien dat de grote adverteerders zich vooral op de iPhone richten: 47% heeft een iPhone app, tegen 35% een Android app. Volgens Otto is dit vooral een budgetkwestie. 'Apps voor meer platforms laten maken kan aardig in de papieren lopen. Daarbij kan de diversiteit aan Android devices de ontwikkeling op dit platform complexer maken. Vaak kiezen adverteers eerstvoor iOS en laten ze naderhand een Android app ontwikkelen.'
Een enkele adverteerder kiest alleen voor het Android platform. Aan die keuze liggen doorgaans echter geen strategische overwegingen aan ten grondslag, weet Otto. 'Meestal heeft dit te maken met de App Store restricties. Dat zie je bijvoorbeeld met de app van The Phonehouse die niet wordt toegelaten op de iPhone App Store doordat er andere telefoonmerken in de app vermeld staan.'

Bijzonder actief met het uitbrengen van apps is de automotive branche. Elk automerk heeft tenminste één en vaak zelfs tientallen mobiele app ontwikkeld. Retailers en de overheid doen nog het minst met mobiele apps

De blog MobileMarketing.nl is onderdeel van Mobile Marketing Nederland.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in