Overslaan en naar de inhoud gaan

Campagne om consument weerbaar te maken tegen verkooptelefoontjes

ConsuWijzer is woensdag de campagne ‘Een beleefd NEE is oké’ begonnen om mensen te helpen telefonische verkopers beleefd doch beslist…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Ondanks bijvoorbeeld de komst van het Bel-me-niet-register komt nog steeds eenderde van de klachten van mensen die zich misleid, overvallen of onder druk gezet voelen door een telefonische verkoper, constateert ConsuWijzer.

related partner content for mobile comes here

Om te voorkomen dat iemand die wordt overvallen door zo'n telefoontje en ja zegt, maar nee bedoelt, staan op de website van ConsuWijzer , waardoor nu bijvoorbeeld ook een gesprek kan worden geoefend. Geluidsfragmenten helpen mensen te reageren op wat de verkoper zegt en de juiste antwoorden paraat te hebben.

ConsuWijzer is het informatieloket van de overheid en is een initiatief van de drie toezichthouders Consumentenautoriteit, Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMa) en Onafhankelijke Post en Telecommunicatie Autoriteit (OPTA). (ANP)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in