Overslaan en naar de inhoud gaan

Eerste rapportage Media Standaard Survey

NLO, NOM, SKO en STIR hebben een eerste rapportage over mediagebruik en –gedrag uit de Media Standaard Survey uitgebracht.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De organisaties voor het Nederlandse Radio-, Print-, Televisie- en Internetonderzoek, NLO, NOM, SKO en STIR presenteren in de rapportage mediumspecifieke resultaten, zoals mediumgebruik op diverse locaties en platforms. Daarnaast worden crossmediale resultaten gepresenteerd in de vorm van media-imperatives per mediumtype naar doelgroepen. Het is de bedoeling jaarlijks met een rapportage te komen, om zo over trends in mediagebruik te kunnen publiceren.

related partner content for mobile comes here

De Media Standaard Survey (MSS) wordt sinds 2011 uitgevoerd door TNS NIPO, in opdracht van de vier JIC’s. Deze gezamenlijke Establishment Survey levert normcijfers op die in de afzonderlijke bereiksonderzoeken worden gebruikt voor weging en werving. Het levert ook de definities van doelgroepen, zodat iedereen dezelfde uitgangspunten hanteert. Verder werpt de MSS een blik op nieuwe trends in mediagebruik.

De uitkomsten zijn representatief voor alle huishoudens in Nederland en alle individuen van 13 jaar en ouder. In 2011 zijn 6.212 huishoudens en 5.313 personen van 13 jaar en ouder ondervraagd.

Het algemene beeld dat we hebben van mediagebruik door verschillende leeftijdsgroepen, wordt door de meest recent onderzochte media imperatives bevestigd. Jongeren en jong volwassenen zijn lichte (of gemiddelde) radioluisteraars, lichte televisiekijkers en zware internetgebruikers. Volwassenen (35-49) zijn grotendeels gemiddelde mediaconsumenten (hoewel het iets lichtere televisiekijkers zijn ten opzichte van de grote gemene deler). Senioren (50-64) en ouderen (65+) zijn lichte tot zeer lichte internetters, gemiddelde radioluisteraars en zware tot zeer zware televisiekijkers.

De rapportage is te downloaden.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in