Eerste rapportage Media Standaard Survey
De organisaties voor het Nederlandse Radio-, Print-, Televisie- en Internetonderzoek, NLO, NOM, SKO en STIR presenteren in de rapportage mediumspecifieke resultaten, zoals mediumgebruik op diverse locaties en platforms. Daarnaast worden crossmediale resultaten gepresenteerd in de vorm van media-imperatives per mediumtype naar doelgroepen. Het is de bedoeling jaarlijks met een rapportage te komen, om zo over trends in mediagebruik te kunnen publiceren.
De Media Standaard Survey (MSS) wordt sinds 2011 uitgevoerd door TNS NIPO, in opdracht van de vier JIC’s. Deze gezamenlijke Establishment Survey levert normcijfers op die in de afzonderlijke bereiksonderzoeken worden gebruikt voor weging en werving. Het levert ook de definities van doelgroepen, zodat iedereen dezelfde uitgangspunten hanteert. Verder werpt de MSS een blik op nieuwe trends in mediagebruik.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisDe uitkomsten zijn representatief voor alle huishoudens in Nederland en alle individuen van 13 jaar en ouder. In 2011 zijn 6.212 huishoudens en 5.313 personen van 13 jaar en ouder ondervraagd.
Het algemene beeld dat we hebben van mediagebruik door verschillende leeftijdsgroepen, wordt door de meest recent onderzochte media imperatives bevestigd. Jongeren en jong volwassenen zijn lichte (of gemiddelde) radioluisteraars, lichte televisiekijkers en zware internetgebruikers. Volwassenen (35-49) zijn grotendeels gemiddelde mediaconsumenten (hoewel het iets lichtere televisiekijkers zijn ten opzichte van de grote gemene deler). Senioren (50-64) en ouderen (65+) zijn lichte tot zeer lichte internetters, gemiddelde radioluisteraars en zware tot zeer zware televisiekijkers.
De rapportage is hier te downloaden.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid