Ice Mobile fuseert met Brand Loyalty
Brandloyalty is een grote speler op het gebied van loyaltyprogramma’s. Het ontwikkelt digitale spaarsystemen voor grote retailers, zoals het Britse concern Tesco. Ice Mobile heeft met de Appie van Albert Heijn eveneens grote belangen als leverancier van mobiele oplossingen aan supermarkten. Desgevraag stelt Ice Mobile directeur Ralph Cohen echter met nadruk dat de fusie niet is geïnitieerd om samen een mobiel digitaal spaarsysteem te ontwikkelen voor Albert Heijn.
Hij sluit niet uit dat het er ooit van komt, 'maar het is zeker niet de aanleiding. Een jaar geleden hebben wij besloten om fors te investeren in het digitaal maken van spaarprogramma’s. Mobile is daar een logisch kanaal, omdat je voor klanten meteen inzichtelijk kunt maken wat het voordeel is wat ze met hun deelname aan een spaarprogramma realiseren. Voor Brand Loyalty vinden ze dat bijzonder interessant, omdat het een ontwikkeling is die goed aansluit bij hun business. Omgekeerd is Brand Loyalty voor ons een interessante partij omdat we op zoek waren naar mogelijkheden om applicaties internationaal te kunnen uitrollen.’
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisVolgens Cohen is de fusie 'een belangrijke stap om de wereldwijde marktleider te worden op het gebied van digitale loyaliteitsprogramma's voor grote merken'. Brand Loaylty telt 280 medewerkers. Het bedrijf heeft twaalf kantoren en is actief in twaalf landen. Ice Mobile houdt kantoor in Amsterdam en heeft 110 medewerkers Dit is inclusief de mensen van reclamebureau Muse, waarmee het eerder is gefuseerd.
Door de fusie ontstaat een bedrijf met 400 medewerkers en een omzet van meer dan 300 miljoen euro. In de naamgeving, het management en de personele organisatie verandert verder niets. Beide bedrijven worden ondergebracht in een nieuwe holding, maar behouden het huidige management en hun bestaande locatie
Ice Mobile en Brand Loyalty werken als samen voor de Britse supermarktketen Tesco. Specifiek gaat het dan om een project voor de Turkse Tesco dochter Kipa; daarvoor levert IceMobile de app bij een digitaal loyaltysteem. Cohen: 'En dat er nog vele mogen volgen.'
Zie hier de verklaring die Ralph Cohen heeft uitgesproken bij de bekendmaking van de fusie aan de medewerkers van Ice Mobile.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid