Overslaan en naar de inhoud gaan

Ice Mobile fuseert met Brand Loyalty

Ice Mobile, de bouwer van onder meer de Appie, fuseert met Brandloyalty. De krachtenbundeling moet Ice Mobile eenvoudiger toegang bieden…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Brandloyalty is een grote speler op het gebied van loyaltyprogramma’s. Het ontwikkelt digitale spaarsystemen voor grote retailers, zoals het Britse concern Tesco. Ice Mobile heeft met de Appie van Albert Heijn eveneens grote belangen als leverancier van mobiele oplossingen aan supermarkten. Desgevraag stelt Ice Mobile directeur Ralph Cohen echter met nadruk dat de fusie niet is geïnitieerd om samen een mobiel digitaal spaarsysteem te ontwikkelen voor Albert Heijn.

related partner content for mobile comes here

Hij sluit niet uit dat het er ooit van komt, 'maar het is zeker niet de aanleiding. Een jaar geleden hebben wij besloten om fors te investeren in het digitaal maken van spaarprogramma’s. Mobile is daar een logisch kanaal, omdat je voor klanten meteen inzichtelijk kunt maken wat het voordeel is wat ze met hun deelname aan een spaarprogramma realiseren. Voor Brand Loyalty vinden ze dat bijzonder interessant, omdat het een ontwikkeling is die goed aansluit bij hun business. Omgekeerd is Brand Loyalty voor ons een interessante partij omdat we op zoek waren naar mogelijkheden om applicaties internationaal te kunnen uitrollen.’

Volgens Cohen is de fusie 'een belangrijke stap om de wereldwijde marktleider te worden op het gebied van digitale loyaliteitsprogramma's voor grote merken'. Brand Loaylty telt 280 medewerkers. Het bedrijf heeft twaalf kantoren en is actief in twaalf landen. Ice Mobile houdt kantoor in Amsterdam en heeft 110 medewerkers Dit is inclusief de mensen van reclamebureau Muse, waarmee het eerder is gefuseerd.

Door de fusie ontstaat een bedrijf met 400 medewerkers en een omzet van meer dan 300 miljoen euro. In de naamgeving, het management en de personele organisatie verandert verder niets. Beide bedrijven worden ondergebracht in een nieuwe holding, maar behouden het huidige management en hun bestaande locatie
Ice Mobile en Brand Loyalty werken als samen voor de Britse supermarktketen Tesco. Specifiek gaat het dan om een project voor de Turkse Tesco dochter Kipa; daarvoor levert IceMobile de app bij een digitaal loyaltysteem. Cohen: 'En dat er nog vele mogen volgen.'

Zie de verklaring die Ralph Cohen heeft uitgesproken bij de bekendmaking van de fusie aan de medewerkers van Ice Mobile.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in