Magazines.nl lanceert De Mediamixer
‘Klopt uw mediamix bij uw doelgroep?’ Dat is de vraag die centraal staat bij het gebruik van De Mediamixer, een eenvoudige en toegankelijke tool die te gebruiken is via magazines.nl. Productcategorieën en een aantal standaarddoelgroepen zijn er te combineren door ze ‘in de blender’ te gooien en vervolgens op ‘mixen’ te klikken. Dan verschijnt een matrix waarin mediumtypen ten opzichte van elkaar gepositioneerd zijn op de assen Interesse (hoog of laag) en Besteding (idem). Op die manier wordt volgens magazines.nl weergegeven via welke mediumtypen de beoogde doelgroep het best bereikt kan worden.
De Mediamixer is gebaseerd op de data uit het Nationaal Onderzoek Multimedia (NOM Print- en Doelgroep Monitor), dat naast de bereikscijfers voor print ook andere informatie bevat, ook over andere mediumtypen. Nancy Detrixhe, research manager bij magazines.nl: ‘In het algemeen wordt er bij mediaplanning vooral gekeken naar socio-demografische gegevens. Echter, met de NOM Doelgroepmonitor kunnen zeer specifieke doelgroepen geselecteerd worden en deze kunnen gekoppeld worden aan mediagebruik. Het is juist interessant om deze gegevens voor mediaplanning te gebruiken.’
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaDe mediamixer is tot stand gekomen in samenwerking met de Research Commissie van Magazines.nl, waarin researchers en analisten van diverse uitgeverijen zijn vertegenwoordigd.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid