Overslaan en naar de inhoud gaan

Magazines.nl lanceert De Mediamixer

Het doel van de Mediamixer: Op een uitnodigende en innovatieve manier stimuleren van het gebruik van de gegevens uit de NOM Print- en…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

‘Klopt uw mediamix bij uw doelgroep?’ Dat is de vraag die centraal staat bij het gebruik van , een eenvoudige en toegankelijke tool die te gebruiken is via magazines.nl. Productcategorieën en een aantal standaarddoelgroepen zijn er te combineren door ze ‘in de blender’ te gooien en vervolgens op ‘mixen’ te klikken. Dan verschijnt een matrix waarin mediumtypen ten opzichte van elkaar gepositioneerd zijn op de assen Interesse (hoog of laag) en Besteding (idem). Op die manier wordt volgens magazines.nl weergegeven via welke mediumtypen de beoogde doelgroep het best bereikt kan worden.

related partner content for mobile comes here

De Mediamixer is gebaseerd op de data uit het Nationaal Onderzoek Multimedia (NOM Print- en Doelgroep Monitor), dat naast de bereikscijfers voor print ook andere informatie bevat, ook over andere mediumtypen. Nancy Detrixhe, research manager bij magazines.nl: ‘In het algemeen wordt er bij mediaplanning vooral gekeken naar socio-demografische gegevens. Echter, met de NOM Doelgroepmonitor kunnen zeer specifieke doelgroepen geselecteerd worden en deze kunnen gekoppeld worden aan mediagebruik. Het is juist interessant om deze gegevens voor mediaplanning te gebruiken.’

De mediamixer is tot stand gekomen in samenwerking met de Research Commissie van Magazines.nl, waarin researchers en analisten van diverse uitgeverijen zijn vertegenwoordigd.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in