Overslaan en naar de inhoud gaan

enquête over sekse en marketing

Mijke de Vette, bezig met haar master marketing & voorlichting aan de Vrije Universiteit, doet voor haar afstuderen onderzoek naar sekse en…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De Vette: ‘Ruim 85 procent van alle aankoopbeslissingen in Nederland door vrouwen worden genomen. Terwijl uit onderzoek blijkt dat vrouwen zich vaak onbegrepen voelen door marketeers. De advertenties en reclames spreken de vrouwen niet aan.’

related partner content for mobile comes here

De Vette over de centrale vraag in haar onderzoek: ‘In hoeverre dit wordt veroorzaakt door een masculiene bedrijfsethiek in het Nederlandse bedrijfsleven? Zijn marketeers zich bewust van de verschillen tussen mannen en vrouwen en houden zij hier rekening mee in het ontwikkelen van campagnes?

De Vette: ‘De enquête bestaat uit verschillende onderdelen. Allereerst een aantal algemene vragen over de respondent zelf en het bedrijf waarin hij of zij werkt. Vervolgens komen er vijf vragen uit het Value Survey Model van Hofstede. Deze index wordt sinds de jaren tachtig gebruikt om de masculiniteit van culturen en personen te bepalen. Hoe hoger een persoon op deze index scoort, des te sterker de masculiene waarden van de persoon zijn.

‘De survey onderzoekt tevens of en hoe de respondent zich verdiept in kopers versus gebruikers. Dit omdat een product/dienst zowel mannelijke eindgebruikers, maar vrouwelijke kopers kan hebben.’

Geïnteresseerden kunnen .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in