Overslaan en naar de inhoud gaan

EffieAwards 2012: Goud voor Bol.com, 6 x Zilver, 7 x Brons

Eén Gouden Effie voor Bol.com, zes Zilveren Effies en zeven keer Brons. Dat is de oogst van de EffieAwards 2012. Deze prijzen van BVA…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De enige Gouden Effie werd toegekend in de categorie merkcampagnes voor ‘Het vliegwiel van de beste winkel van NL’ van Bol.com. “Uitstekende marketingcase, waarin consequent is gewerkt aan de verbreding van het merk. Bol.com wist zicht te ontwikkelen van een betrouwbare webwinkel, gespecialiseerd in mediaproducten, naar dé (online + offline) winkel van Nederland,” aldus het juryrapport.

related partner content for mobile comes here

De volgende zeven cases waren volgens de jury een Zilveren Effie waard: ‘Eneco; samen gaan we voor duurzaam’ (adverteerder: Eneco, bureaus: FHV BBDO, Proximity, OMD Nederland), ‘Ik ben inmiddels overleden’ (adverteerder: ALS Nederland, bureau: Publicis), ‘Vrij veilig campagne 2011’ (adverteerder: Soa Aids Nederland, bureaus: Red Chocolate, VABBETOTVESSEM), ‘Het laatste Bod van Centraal Beheer’ (adverteerder: Centraal Beheer Achmea, bureau: DDB), ‘Geboortegolf in Artis’ (adverteerder: Natura Artis Magistra, bureau: Dawn, Fabrique), ‘Alle aandacht voor nabestaanden’ (adverteerder: Monuta, bureaus: N=5 + KONG).

Bronzen Effies gingen naar: ‘Hoe positief ben jij’ (adverteerder: Aids Fonds, bureau: Only, De Franse Kamer), ‘Eneco HollandseWind® campagne’ (adverteerder: Eneco, bureaus: FHV BBDO, Proximity, The USP Company), ‘Een Hollander ontdekt Friesland’ (adverteerder: Friesland Bank, bureau: Roorda Reclamebureau), ‘De Unox Boeren Scharrelrookworst’ (adverteerder: Unilever, bureau: TBWA/Neboko), ‘Autodrop: David vs Goliath’ (adverteerder: Concorp International BV, bureau: DDB), ‘Ziggo: Van provider naar entertainment’ (adverteerder: Ziggo, bureau: DDB), ‘Campina: van Zuivelplas naar merkzuivel’ (adverteerder: FrieslandCampina, bureau: DDB).

De jury onder hoofdvoorzitterschap van Frank Heemskerk (Royal Haskoning DHV) kreeg dit jaar in totaal 41 cases ter beoordeling in de drie inzendcategorieën: gedragscampagnes, merkcampagnes en bewustwordingscampagnes. Daaruit kwamen uiteindelijk 14 winnaars naar voren die pas in de zaal hoorden of ze een prijs in de wacht hadden gesleept of niet.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in