Overslaan en naar de inhoud gaan

SOS Kinderdorpen gooit campagneroer om

Familie is je basis. Dat is het thema van de nieuwe campagne van SOS Kinderdorpen. Doel is om zevenduizend nieuwe donateurs te werven.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

153 miljoen kinderen over de hele wereld hebben één of beide ouders verloren. En elke dag komen daar duizenden kinderen bij. Blijvende steun van donateurs is onmisbaar om hen weer een familie en een liefdevol thuis te geven. Doel van de campagne is aandacht te vragen voor kinderen zonder ouders of veilig thuis en zevenduizend nieuwe donateurs te werven.

related partner content for mobile comes here

De financiële crisis wordt steeds voelbaarder en potentiële donateurs steeds kritischer. Bovendien woedt al geruime tijd een felle discussie over het nut van ontwikkelingssamenwerking. wil een tegengeluid laten horen en gaat daarom terug naar de basis met een confronterende campagne waarin kinderen aan het woord komen.

Pascal van Ham, voorheen marketingmanager bij Heineken, maakte vorig jaar de overstap naar non-profit; van gigantische marketingbudgetten naar het minimale budget van een goed doel in crisistijd. Dat vergt creativiteit en vooral ook improvisatievermogen. Samen met het reclamebureau Pink and Poodle reisde ze met backpack naar Zuid-Afrika, om met een klein cameraatje een tv-spot te filmen. Zonder studio en zonder script, want het gaat in deze campagne juist om de authenticiteit van de kinderen.

In de campagne vertellen kinderen in hun eigen woorden waar het simpelweg om gaat: de liefde, zorg en veiligheid van een familie.

De campagne loopt in november en december. De tv commercial gaat de 2e week van december van start.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in