Overslaan en naar de inhoud gaan

Economische revolutie door 'Collaborative Consumption'

In mijn vorige blog over de deeleconomie heb ik een korte impressie gegeven van de ShareNL Meet Up. Nieuwe ontwikkelingen in de huidige…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

van onderzoeksbureau Nielsen toont aan dat de share economy een economische revolutie met impact kan gaan worden. Consumenten vinden het niet erg om hun eigendommen te delen, het liefst voor geld, met anderen.

Naast Snappcar en Peerby wordt vaak aangehaald als het klassieke schoolvoorbeeld dat kenmerkend is voor het delen. In deze blog enkele internationale AirBnB lookalikes. Het rijtje lijkt onuitputtelijk. Alles wordt gedeeld: gereedschap, gadgets, keukenspullen, auto’s, huisdieren maar ook het volgende:

Uit eigen ervaring weet ik dat de diverse social media kanalen hierin een grote rol spelen. Voordat ik iets deel check ik altijd eerst even de Facebook, Twitter en Linkedin profielen. En onderschat niet de kracht van reviews. Met het oog op toekomstige deelacties is het geven van reviews van belangrijke waarde voor deelnemers.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in