Overslaan en naar de inhoud gaan

Lidl UK wil ‘Britser’ worden om te blijven groeien

Ronny Gottschlich, directeur van Lidl in het Verenigd Koninkrijk, heeft in een vraaggesprek met de Guardian aangegeven meer Brits te willen…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Lidl is van plan nog dit jaar 40 nieuwe winkels in het Verenigd Koninkrijk te openen. Gottschlich zegt zich geen zorgen te maken over de supermarktprijzenoorlog die in Engeland wordt uitgevochten met Tesco, Sainsbury, Asda en natuurlijk Aldi.

related partner content for mobile comes here

‘Op prijs worden we nooit verslagen. We voeren constant onderhandelingen met onze leveranciers om die zo laag mogelijk te houden’, licht hij toe. Gottschlich wijst er ook op dat er een toenemend aantal Britse verse waren in zijn Britse winkels ligt, iets dat het tempo waarmee de retailindustrie verandert alleen maar verhoogt. Dat lijkt ook nodig om de scepsis bij veel Britse consumenten weg te nemen. Lidl is misschien nog te Duits en Gottschlich wijst erop dat het zijn grootste ambitie is om de harten van de eilandbewoners te stelen met meer Britse producten.

‘Als je een merk genoeg vertrouwt om er je vlees te kopen, met de juiste prijs-kwaliteit-verhouding en in de wetenschap dat steeds meer mensen dat doen, dan opent dat de mogelijkheid om er al je weekboodschappen te doen. De retentie onder first-time shoppers is enorm. Mensen die voor het eerst bij ons binnen stappen zijn verbaasd over de kwaliteit en de prijs. Zodra je dat voor het eerst hebt meegemaakt, waarom zou je dan teruggaan naar een andere winkel?’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in