Overslaan en naar de inhoud gaan

Donatiebedrag goede doelen lager door crisis

Mannen blijken via internet meer geld te doneren aan goede doelen dan vrouwen. Bij mannen is het gemiddelde donatiebedrag in 2009 in…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Onderzoek verricht door toont aan dat mannen in 2009 (tot Q3) gemiddeld afgerond 84 euro via internet geven en vrouwen 51 euro. In absolute aantallen doneren vrouwen nog steeds vaker dan mannen, maar dit uit zich niet in de totaalbedragen per jaar omdat vrouwen gemiddeld een lager bedrag geven.

related partner content for mobile comes here

De geef-indexcijfers zijn gebaseerd op meer dan 19.000 niet anonieme online donaties via verschillende betalingsvormen (iDEAL, CreditCard, Paypal, etc.) tussen 2006 en het tweede kwartaal van 2009. Het betreft hier dus geen telefonisch onderzoek maar meer dan 19.000 feitelijke online transacties aan meer dan duizend verschillende goede doelen via de donatiemodule van Stichting GeefGratis. Vergelijkbare indexcijfers zijn terug te vinden bij het nieuwe geefplatfrom van Stichting GeefGratis.

Stichting GeefGratis biedt gratis te gebruiken internetdiensten aan goede doelen in Nederland. Sinds kort kan iedere particulier via geefsamen.nl een eigen actie opstarten en daarmee fondsen werven voor zijn of haar favoriete goede doel. Gezamenlijk hebben alle donaties via de donatiemodule van GeefGratis begin april 2009 een waarde van 1,8 miljoen euro bereikt en is er 32.873 keer online gedoneerd. Stichting GeefGratis presenteert ieder kwartaal de geef indexcijfers op basis van de meest actuele gegevens. Het volgende geefrapport zal rond oktober 2009 verschijnen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in