Concerten en bier
Zowel Heineken als Grolsch storten zich deze zomer op de concert- en festivalgangers. Heineken introduceerde gisteren het vernieuwde Heineken.nl, compleet met concertagenda en uitgebreid spaar- en loyaltyprogramma. En Grolsch komt onder andere met een concertagenda-widget.
Laatstgenoemde heeft in samenwerking met Live Nation, Hyves en MSN een aantal interactieve services bedacht, onder de noemer Grolsch Live Music.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaHet concept bevat onder meer:
- Een concertagenda op grolschlivemusic.hyves.nl, livenation.nl (Mojo) en msn.nl, waar je concertdata kunt opzoeken en zien of je vrienden ook gaan.
- Speciale fototeams toeren langs de verschillende festivals om foto’s te maken en te plaatsen op MSN.nl, festivalbezoekers kunnen daar zelf ook hun festivalfoto’s plaatsen.
- De Grolsch ‘beugelbar’ op het festivalterrein is uitgerust met een 'foto-unit'. Bezoekers kunnen hier een 'Met wie proost jij?' foto laten maken. Via een persoonlijke code kan je thuis de foto bekijken en linken aan de foto's van andere festivalbezoekers. Je kunt zoeken op naamgenoten die ook een foto hebben laten maken en zo een ludieke festivalfoto creëren -en uploaden op Hyves.
Op het North Sea Jazz Festival kunnen bezoekers gebruik maken van een mobiele applicatie, waarop de meest optimale looproutes en line ups. Die kun je afstemmen op de eigen smaak. Zo is er de "Go swing route" en de "Go young route".
Grolsch verkoopt ook gepersonaliseerde tourshirts, waarop je al je concert- en festivalbezoeken kunt laten drukken. De shirts zijn bij een krat Grolsch te bestellen, of via livemusic.grolsch.nl.
Ook aan verantwoord drinken wordt gedacht met het iPhone-spel Walk the line. Tijdens verschillende festivals is er ook een speciaal Grolsch-team aanwezig om de bezoekers ‘de lijn te laten lopen’. Daarnaast is de game te downloaden via www.grolsch.nl.
Het Grolsch Live Music-programma wordt online gepromoot, maar ook via printmedia, bioscopen en bij promoties op de winkelvloer. Grolsch sponsort daarnaast de 3FM live uitzending tijdens Mysteryland.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid