Overslaan en naar de inhoud gaan

Het verhaal achter de viral: Bubbleboy

Vanaf vandaag zal ik een nieuwe rubriek in het leven roepen op Molblog: het verhaal achter de viral. Ik ben Jan-Paul de Beer oprichter van…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Vanaf vandaag zal ik een nieuwe rubriek in het leven roepen op Molblog: het verhaal achter de viral. Ik ben Jan-Paul de Beer oprichter van , het platform waar videotalenten viral video's kunnen maken voor merken. Het lijkt mij leuk om eens een keer niet alleen leuke video's te laten zien maar om juist het verhaal en de gedachte achter de viral met iedereen te delen. Ik begin met het verhaal van de videotalenten achter de winnende viral voor de viral video contest die wij voor Go Fast organiseerde: Bubbleboy.

related partner content for mobile comes here

- Watch more

Wie zijn jullie?
We zijn een jong videocollectief genaamd Versgeperst.

Hoe zijn jullie op het idee gekomen?
Met ons bedrijf VersGeperst richten wij ons op viral video's. Hierdoor zijn we altijd bezig met het bedenken van concepten. In de meeste gevallen gaat er een denktank in werking waarbij we met een groep creatievelingen en een krat bier een whiteboard volkladden, waarna we er een Vers concept uitpersen. In dit geval toen we de wedstrijd van Brandfighters tegenkwamen hadden we al een passend concept op de plank liggen.

Waarom hebben jullie voor dit idee gekozen?
Het concept met Bubbleboy is vrij extreem. Het feit dat iemand van het dak van een gebouw afspringt, is voor veel merken ongepast. Omdat GoFast een merk is dat lef uitstraalt besloten we Bubbleboy toch in te zetten.

Waarom is jullie video viraal gegaan denken jullie?
Omdat we kijkers aan het twijfelen hebben gebracht over de echtheid van de stunt, en we zijn opgepikt door diverse blogs en internationale media, zoals bijvoorbeeld Radio 538, de Pers en een Amerikaans TV-station die het filmpje primetime uitzondt.

Wat was jullie doelstelling qua aantal views en wat was het resultaat?
We hoopten meer dan 100.000 views te halen. Die doelstelling hebben we met ruim 500.000 views meer dan dik gehaald. Omdat we door verschillende internationale blogs zijn opgepikt zoals in bijvoorbeeld Japan, Griekenland en Bulgarije hebben we zoals net verteld meer dan 500.000 views gegeneerd en zijn we in besproken in diverse media. Vooral op de Amerikaanse site Break.com kwamen de views op een gegeven moment met honderden per minuut binnen.

Heb je aan seeding gedaan? Zo ja, hoe en wat waren de kosten?
We hebben een beetje aan seeding gedaan. We hebben zelf de video op een aantal sites geplaatst en doorgestuurd naar vrienden. Maar we hebben hier nul euro voor betaald. De video verspreidde voornamelijk uit zichzelf.

Komt er nog een vervolg?
In eerste instantie niet maar... superhelden komen altijd op momenten dat je ze het hardste nodig hebt, dus wie weet...

Wat is de opvallendste reactie die je op je video hebt gehad?
Een boze email van een bezorgde vrouw die ons nadrukkelijk op ons roekeloze gedrag wees:
"ik vond het alleen maar fijn dat hij het overleefd heeft, want het was een onverantwoordelijke actie, waarbij hij/jullie heel veel geluk heeft/hebben gehad. Die helm had hem echt niet gered als hij anders terecht was gekomen."

Mochten jullie zelf nog virals hebben waar je graag meer over zou willen weten laat dan hieronder een reactie achter met de reden waarom je meer wilt weten.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in